Äldre eller yngre spelar inte så stor roll för mig!

Jag satt och tänkte på det här med att skaffa barn när man är ung...
Dom flesta tycker att man är för ung för att skaffa barn när man är ungefär 17. Men varför klagar nästan ingen när folk som är 40 och uppåt får barn. För det första så ökar risken med att få komplikationer med barnet när man blir äldre och det finns ju inget som säger att man är n bättre förälder när man är äldre!


Varför ska man klaga överhuvudtaget när nån skaffar barn, om några nu har bestämmt sig för att skaffa barn (unga eller äldre) så tycker jag att man ska vara glad för deras skull ellerhur.

Jag skulle bli jätte ledsen om jag kom t.ex till min mamma och sa att jag ska ha barn och förklarar för henne att jag ska behålla det, och det spelar ingen roll vad nån säger om saken! Då skulle jag bli jätte ledsen om hon bara tjatade om att försöka få mig att ta bort det och att det bara kommer bli ett helvette, det är inte speciellt kul att höra. Vad är meningen med att folk ska klaga över en sån sak när det redan är bestämmt att jag ska behålla det:S?  ( bara så alla vet jag är inte gravid det är bara ett exempel:) )

Men vad är det som är så svårt med att bara vara glad över det?!
Jag förstår om första reaktionen blir lite konstigt för alla om man är ung, men sen tycker jag man kan släppa det och vara glad ist för att säga massa negativa saker!
Dom flesta säger att man förstör livet om man skaffar barn tidigt! men det är ju inte säkert att man gör det ellerhur? Alla tycker ju olika, Jag tycker inte att man förstör livet om man skaffar barn tidigt, du får ju en dotter/son som du kommer älska mer än allt. Och då säger dom flesta att man måste leva livet först, Ja visst men vad är leva livet???

Dom flesta som jag pratat med tycker att leva livet är att dricka och gå på krogen och festa:S Det är verkligen inte att leva livet enligt mig!
Det är att kasta bort livet enligt mig!

Det värsta jag vet är att se när folk som är typ är 13-17 år dricker så mycket att dom knappt kan stå på bena och gör saker som dom ångrar! Eller kanske inte kommer ihåg någe från kvällen!

Nu kom jag in på någe helt annat för nu  börja jag snacka om folk som dricker!
Men hur som helst så tycker jag inte att man förstör livet för att man skaffar barn!

Om dom som nu tycker det behöver ju inte skaffa barn tidigt utan dom kan ju fortsätta leva livet som är leva livet enligt dom:)

MEn jag tycker det är fel av dom att bara klaga på dom som vill ha barn tidigt, låt dom få skaffa barn då så låter dom er andra leva livet!=)



Puss och kram till mina små hjärtegull<3<3<3

Vad folk tycker ^^
Postat av: evelinafahlström

Du har rätt, man ska få vara i vilken ålder man vill när man skaffar ett barn. Det är upp till en själv och huvudsaken är ju att man klarar av det. Och det finns faktiskt unga som klarar av att ta hand bättre om sitt egna barn än vad äldre kan. Nu är det inte alltid så. Men det händer. Det är ens eget val, helt klart!

2009-02-02 @ 16:33:50
URL: http://fevelina.blogg.se/
Postat av: evelinafahlström

Svar: Tack tack :D Den är skön med ;)



Haha ja det är sant. Vi unga är ju kanske lite mer medvetna om hur vi ville ha det när vi var små, för vi minns det ju bättre än om man ä 30, kanske :)

2009-02-02 @ 16:57:23
URL: http://fevelina.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag håller med! Det finns ingenting som säger att en kvinna på 30 år är en bättre mamma än en 17-årig tjej liksom.. Bara man är säker på att man vill ha barnet och sen kan ta hand om barnet så tycker jag att det ska vara upp till en själv. Jag vet liksom folk som har fått barn tidigt men som har klarat sig jättebra ändå. :)

2009-03-03 @ 15:10:53
URL: http://iccywiw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0