Föräldrautbildningen/Helgen:)

Hejsan alla:P
Jag skulle igentligen ha skrivit ett inlägg i fredags om vad som hände på föräldrautbildningen, men det hann jag tyvärr inte med:/

I vilket fall som helst så tänkte jag skriva lite om helgen:P<3


Fredag: 
För det första så kunde inte jag sova på hela natten för jag trodde att Jocke och jag skulle försova oss till föräldrautbildningen:P Vaknade var tionde minut hela natten det var verkligen jätte jobbigt:/ Sen när klockan var 05:30 så orkade jag inte ligga kvar i sängen och försöka sova så jag gick upp och kollade på tv ist:P
När klockan var 06:45 så gick jag upp och väckte Jocke men han ville sova tills klockan var 07:00 iaf, så jag sprang ner till Emil och väckte honom och sa att han måste vara klar klockan 07:30 annars så åker vi utan honom, men han ville också att jag skulle väcka honom 07:00,,, JOBBIGT xD
när klockan äntligen blev 07:00 så gick jag och väckte Jocke och jag fick faktiskt  upp honom ganska fort:P När han hade gått upp så fick han gå ner och väcka Emil så jag slapp det=)
Jag tyckte det blev stressigt sen för Emil var ju inte klar klockan 07:30 som jag hade sagt, så jag var lite sådär smått irriterad, efter ett tag så kom vi iväg iaf, och så släppte vi av Emil vid hans skola sen åkte vi och parkerade för att springa till barnmorskemottagningen:P
Vi kom iaf i tid:D

Både Jocke och jag tyckte att det var roligt att gå på föräldrautbildningen, hon tog upp massa saker som är bra att veta:P
Vi fick även göra en avslappningsövning :D Vi fick ligga i (ris säckar) och sen lyssna på ett band det var vrkligen jätte skönt:D
Vi kollade på en förlossningsvideo också, det kändes faktiskt skönt att kolla på den, jag blir mer och mer avslappnad inför förlossningen ju mer jag läser om det=)
Hon berättade även en rolig sak:P
När hon hade haft en föräldrautbildning för några år sen så hade en tjej berättat om sina starka behov om att äta vissa saker:P
Hon som hade domhär behoven sa att hon knappt vågade berätta det för det var så pinsamt, men i vilket fall som helst så höll hon och hennes man på att bygga om hemma så dom hade massa gipsskivor som stod nere i källaren, som hon gick och pilladade ut gipset som hon sedan åt upp:P hahah, det slutade med att hennes man fick låsa in gipsskivorna xD


PÅ kvällen som umgicks jag med min syster det var därför jag inte hann skriva någe:P

Lördag:
I lördags så satt jag, Mimmie, Jimmi och mamma i solen hela förmiddagen:D Det var helt underbart:P jag älskar verkligen sol:D<33
Så nu harjag fått lite färg på kroppen iaf:P Vi spelade väldigt mycket kubb också:P
Jag vann iaf en gång:D
När klockan började närma sig 16:00 så kom Jocke och hämta mig för vi skulle åka på 55-års fest:P
Så vi åkte hem till Grundby och duschade snabbt sen så åkte vi till mälarbaden till hon som fyllde:P
Det blev en mycket lyckad kväll måste jag säga:D
Vi gick inte och la oss försen 03:30 på morgonen :P


Söndag:
Igår var det morsdag, så vi skulle fira mamma och svärmor=) Dagen blev helt annorlunda mot vad vi hade planerat men den blev bra iaf:D
Vid 15:00 ungefär så skjutsade vi hem Mattias och så åkte Jocke och jag till Tuna Park för att fixa någe åt Mamma och Anna-liisa. Det blev en fin gul tunika till Anna-liisa, hon gillade verkligen den:D<3
Och till mamma så bokade vi en klipptid och hon blev också jätte jätte glad:D<3

Vi spenderade hela dagen i Grundby, lekte lite med Tuva och Nellie och umgicks med alla bara:P
Senare på kvällen så grillade vi alla MUMS säger jag bara:D Jag tycker det är så mysigt att umgås med alla i Grundby så mysig familj<3
När vi hade käkat klart och Sara och jag hade tryckt i oss den sista glassen som var kvar så bar det av till Mora hem till mamma=)
Vi satt och pratade en liten stund sen kollade vi en film och hade det trevligt:D
Efter filmen så gick vi och la oss:P
Det blev en mycket lyckad helg!<3

Det var lite jobbigt när vi skulle sova för både jag och Jocke höll på och dö av värmeslag:O Det är sjukt varmt...efter många glas vatten och massa kalla handdukar över hela kroppen så somna vi båda två iaf=)<3


Det här blev ett mycket långt inlägg ser jag:P
Men just nu så sitter jag och väntar på att Linn och Ello ska komma för vi ska sitta och sola idag:D<3

Imorgon så bär det av till IKEA för min och Jockes del=) först ska vi på föräldrautbildningen och efter det så åker vi:P<3

Nu ska jag avsluta här för det är nog redan jobbigt att läsa;P

Ta han om er alla:D puss och kram<3


Vad folk tycker ^^
Postat av: Johanna

När ska ni åka till Ikea? :o Hinner ni hem innan halv fyra? (a)

2009-06-01 @ 14:23:06
URL: http://iccywiw.blogg.se/
Postat av: Laura, mamma till Kasper

sv: Jo verkligen. Rör bebisen mycket på sig hos dig?



Åh vad mysigt med föräldrautbildning :D

2009-06-01 @ 19:55:55
URL: http://laurasnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0