Tillbaka till datorn!

Hejsan alla!

Jag har inte skrivit på ett tag nu, vart upptagen hela helgen med en massa annat så har aldrig hunnit sätta mig vid datorn. Tyvärr så har det inte kommit någon bebis än :( Går här och väntar så mycket vill verkligen att lillsnutten kommer ut nu, känns verkligen som att jag kommer gå över tiden. Om det gick så skulle jag trycka på magen så h*n bara hoppade ut <33

Men det verkar som att lillen trivs väldigt bra där inne, vilket är bra ifs. Men nu vill jag att våran älskling kommer ut till oss ! <3


Fredag: Idag så var Jocke ledig från jobbet så vi åkte in till Tuna Park för att leta efter en födelsedagspressent till Jockes lillebror Jesper, men vi hittade inte mycket, inte lätt att köpa någe när han bara har önskat sig en ny dator. Så det blir att fixa någe åt honom sen om vi kommer på någe!
Efter Tuna Park så åkte vi hem till Grundby och firade Jesper lite=)
Stannade inte sådär jätte länge eftersom vi skulle till Mimmie och Jimmi och käka lite och ha det trevligt=)
Kom till Mimmie och Jimmi runt 18:00 vi käkade nästan direkt, guuuud så gott det var! Vi fick tacopaj vilket jag älskar. Jimmi hade gjort en lite starkare tacopaj som jag slängde mig på eftersom jag ÄLSKAR när det är starkt och Mimmie hade gjort en mindre stark och den var också väldigt väldigt god=D

Efter maten så plockade vi udan lite snabbt och sen så plockade vi fram spelet " Med andra ord " vi spelade i ungefär en timma sen så skulle Jimmi visa Jocke någe som han hade gjort på sitt spel, så då plockade Mimmie fram efterrätten. Kommer inte ihåg vad efterrätten hette men det var någe så gudomligt gott :O Det tog inte lång tid innan alla hade käkat upp sitt, det blev mycket populärt=D Tack för en jätte god middag och efterrätt! <33

Efter vi ätit upp efterrätten så började vi spela igen, men vi bytte lag=P Det var verkligen en jätte kul kväll=)
Men när klockan blev 22:00 så började Jocke och jag dra oss hemåt!
När vi kom hem till Grundby så var Jocke moster och hennes man där sen två st som vi inte kände igen.
Så vi satte oss där bland allt folk och bara hade det trevligt =) Men sen när klockan började närma sig 02:30 så gick Jocke och jag upp och la oss!  En mycket lyckad Fredag måste jag säga=D



Lördag: När Jocke och jag vaknade så åkte Jocke ner till sågen för att jobba lite med maskinerna, och jag låg kvar i sängen och drog mig ett litet tag, det tycker jag faktiskt att jag får göra ibland =)
Sen kom Anna-liisa och sa till mig att maten var klar, så det blev lunch för mig på engång sådär!

Efter jag hade ätit klart så gick jag ner och spelade golf med Anna-liisa och Benny, alltså vi spelade golf på WII!
Det gick faktiskt väldigt bra för min del, kom två =D Jocke kom hem nångång under spelet men han åkte lika fort igen, för han blev sugen på pizza så han åkte in och köpte pizza till alla förutom mig eftersom jag inte äter sånt =P
När han hade kommit tillbaka och sen ätit upp pizzan så åkte vi vidare ut mot Mora för att jag skulle äta någe där ist! Jag slängde bara i mig någe lätt sen så åkte vi till Camilla och Tero ute i Hällberga=)

Jocke trodde inte vi skulle vara kvar där men det blev ändrat när vi kom dit, så vi åkte och käkade på kvällen, sen efter det så satt Jocke och Tero och drack lite. Eller lite kanske jag inte ska säga det blev ganska mycket!

Jag och Camilla satt inte och kollade på film för jag tyckte det var alldeles för kallt ute för min del. Kollade på en jätte bra film med Britney Spears som jag inte hade sätt=D  Det var väldigt trevligt=)
När klockan började närma sig 03:00 så ringde Jocke efter en taxi, men han var inte nykter för fem öre! Så Tero fick hjälpa mig för att få in Jocke i taxin. Fick ringa mamma påvägen också för att få hjälp med honom in. Jag  var inte sådär jätte glad på Jocke eftersom jag inte vill att han ska vara full ifall att vi hade vart tvugna att åka in till förlossningen, men men vi klarade oss!!

När vi hade kommit hem så var det meningen att jag skulle gå och lägga mig direkt med Jocke, men blev kvar ett tag nere hos mamma och pratade med henne. Trodde inte klockan var så mycket men när jag kollade på den när jag gick och la mig var hon 06:00 så jag kände att det var ganska bråttom att gå och lägga sig då!


Söndag:
Idag så gjorde vi ingenting, låg bara i soffan och kollade på film för att vänta på att Jocke och mamma skulle kunna köra!
När dom väl kunde köra så åkte vi till Hällberga för att Jocke skulle hämta sin bil, och mamma och jag fortsatte in till stan för att hämta upp syster yster=D
Nu ska hon bo ute hos oss i iaf en vecka=D<3

Det hände inte mycket mer än det, bara en tråkig Söndag =P!




Idag har jag och Mimmie vart ute på en promenad, det var mycket skönt=D

Men men nu ska jag dra mig ner till tv:n för jag ska kolla på Idol som vanligt! Skriver mer imorgon =)

Ta hand om er alla
Puss och Kram
<333



Vad folk tycker ^^
Postat av: Anna - Gravid & Hundtokig!

Tusan också! Ingen bebis.. Jag som var så säker :)

Du får inte försvinna sådär igen, bara om bebisen kommer :P



Ohh, "med andra ord"! Det är så kul och jag är så grym på det, haha! Låter som om du haft en fullspäckad helg!



Kramar

2009-09-21 @ 19:54:39
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/
Postat av: Mims

Det var en väldigt trevlig kväll i fredags. :)

Efterrätten hette Panacotta, vad kul att ni gillade den, jag blev faktiskt ganska nöjd själv och det vet du ju är ganska ovanligt. :P

2009-09-21 @ 20:40:24
URL: http://mimsme.blogg.se/
Postat av: Anna - Gravid & Hundtokig!

Hehe, nej det kommer ingen bebis för mig heller! Längtar mig blå här hemma ju!

Blir så besviken när mina förvärkar går över, jag som vill att det ska börja göra ondare :P



Detta är nog den enda gången i ens liv som man faktiskt vill att det ska göra ondare! Annars brukar det vara tvärtom :D



Kram

2009-09-21 @ 21:06:21
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/
Postat av: Linda Pettersson

ååh vad kul o läsa din blogg igen!!! har saknat det väldigt mycke du :O verkar haft en bra helg kan man säga? Du fick ju lite roliga sms av mig där i lördags men falsktalarm :( tråkigt nog :( hoppas allt är bra (skriver det igen dock :P) men vi får höras av snart hälsa Jocke (:



Puss & kram <3<333

2009-09-21 @ 22:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0