Trött på snö!!!!

Hejsan!


Blev tyvärr inget skrivande igår... Jag, Molly och mormor åkte iväg en sväng på stan efter BVC, sen så hängde jag med henne hem till mormor och morfar. Så jag blev kvar där ett tag... när vi väl kom hem så var det bara att vänta på att Molly skulle vakna sen ge henne mat och sen så åkte jag, Jocke, Molly och Jimmi ut till mamma och Mimmie. För att Mimmie hade bakat semlor : ) Jag äter ju inte sånt, men Jocke tyckte det var smaskigt med semlor hihi. Alla tyckte det, jag och Mimmie kunde inte säga så mycket för hon äter inte heller semlor.

Men sen så åkte vi hem och packade iordning lite saker, för jag blev kvar ute hos mamma över natten för att Jocke skulle ut och ploga lite, han ska antagligen ut och ploga direkt efter jobbet också =/ Det är tråkigt att han måste iväg och ploga hela tiden... Men det är ju tyvärr sånt som måste göras! Måste även säga att jag tycker Jocke är duktigt som plogar och ställer upp hela tiden, jag är stolt över dig min älskling : ) <3




Igår var jag ju som sagt på BVC men Molly bus : ) Hon växer så fint efter sin kurva och går upp i vikt som hon ska : D Jag blir så glad när dom säger att allt är bra med henne : ) <3 Vet inte vad jag skulle göra om dom sa att det inte är någe som stämmer,usch den tanken gillar jag inte : / Men den finns alltid i tankarna tyvärr... Vill inte att det ska hända våran älskade Molly någe <3

Hon väger iaf 6375g och har blivit hela 62 cm lång : ) Hon har blivit så stor sen hon föddes och bara vägde 3380g och vad 50 cm lång hihi :P <3


Tänkte skriva upp hur hon har gått upp under dom här månaderna!

09-10-11: Vikt; 3380g, Längd; 50 cm, Huvud-omf ; 33 cm
09-10-14: Vikt; 3170g, Längd; -- cm, Huvud-omf ; -- cm
09-10-19: Vikt; 3345g, Längd; -- cm, Huvud-omf ; -- cm
09-10-23: Vikt; 3600g, Längd; -- cm, Huvud-omf ; -- cm
09-11-02: Vikt; 3870g, Längd; 53,5 cm, Huvud-omf ; 35 cm
09-11-10: Vikt; 4110g, Längd; 54,5 cm, Huvud-omf ; 35,9 cm
10-01-14: Vikt; 6075g, Längd; 61 cm, Huvud-omf ; 38,5 cm
10-02-16: Vikt; 6375g, Längd; 62 cm, Huvud-omf ; 39,5 cm


Tiden har verkligen gått fort måste jag säga, hon är redan 4 månader och 6 dagar : O <3 : )


Men nu ska jag ut och skotta lite innan Molly vaknar : )<3



Ahlizee ligger och vaktar Molly när hon sover : ) Mina små bebisar är så söta <3




Ta hand om er alla
Puss och Kram
<333


Vad folk tycker ^^
Postat av: Anna -Mamma till Saga & Hundtokig!

Hejsan!



Vad skönt att hon följer sin kurva och växer på sig rejält :)

Ser ju att hon inte är sååå mycket större än Sagis :P Bara en aning :) Men så var ju Saga mindre när hon föddes också :)

Äter hon tillägg?



Gud, så gulligt med vovven! Tänk, vad de underbara djuren förstår :)

Saga har börjat att prata med mina hundar, och även andras hundar med för den delen! Hon bara älskar dem! Hon babblar på och skrattar hej vilt så fort hon ser dem, så kanske är hon djurtokig precis som mamma sin :)



Stora kramar på er!

2010-02-18 @ 09:19:56
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/
Postat av: Anna - Mamma till Saga & Hundtokig!

Svar: Vad jobbigt att amningen strulade för dig, men det är ju tur att det finns ersättning :) För mig har det fungerat så bra med amningen, och jädrar vad bekvämt det är :) Maten är alltid till hands så att säga :P

Jag har också 4 st hundar, 2 shelties, 1 dvärgpinscher och en kinesisk nakenhund. Fast jag har just nu bara 3 hemmaboende hundar, eftersom mitt ex för tillfället har Pinschern.. Jag föder upp shelties :D Har till och med en liten kennel, där min första kull kommer till sommaren :)

Jodå, Saga växer eftersin kurva. Hon stannade upp en aning i december men det tog hon igen, nu i januari och drog iväg på vågen :) Hihi, såg att Sagas huvudmått är större än Mollys, så Sagas huvud växer iaf som det ska, haha!

2010-02-19 @ 09:13:39
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0