Vecka 24+0 <3

Hej,hej!



Idag går jag in i vecka 24+0 :D
Är det bara jag som tycker att det går extremt fort framåt?!


Lillskrutten sparkar på som en galning där inne och h*n sparkar på extra mycket när Jocke eller Molly pratar :D



Igår var vi hos barnmorskan igen.... Jag fick tyvärr order om att börja käka dom där j*vla järntabletterna :/ Min mage gillar verkligen inte dom!
Men jag har inte så mycket att säga till om där känner jag.
Huvudvärken försvinner iaf när jag tar tablettera, så det är positivt :)


Jaha, vad har jag mer på hjärtat då :)
Jocke och jag försöker komma fram till några bra namn, men jag kan meddela er att vi absolut inte gillar samma namn :P
Så ni får jätte gärna komma med förslag :)

Ni kanske har några bra namn som både jag och Jocke gillar!

Mollys namn kommer från en låt som Jocke spelade nån dag innan Molly föddes. Namnet fastnade såklart hos mig och som tur var så gillar Jocke också det namnet :D

Nej, nu ska jag kopiera in texten här från vecka 24 :)


Vecka 24+0


Nu går det att höra barnets hjärta med ett vanligt stetoskop. Någon gång runt denna vecka är det dags för ett besök hos din MVC. Om du inte börjat träna dina muskler i bäckenbotten, så är det hög tid.Bäckenbottenmusklerna börjar tänjas ut, vilket kan leda till att du läcker urin när du hostar eller skrattar. Denna muskelgrupp används inte i dagliga aktiviteter och det kan därför vara svårt att veta om man tränar rätt. Ett tips för att träna upp musklerna igen efter att du fött är det kliniskt testade träningshjälpmedlet, Axuaflex, som finns att läsa om och beställa igraviditetsshop

Hormonnivåerna i kroppen börjar plana ur och humöret brukar jämna ut sig. Många känner sig lugnare och gladare. Livmodern når nu ovanför naveln. 

Barnet är nu ca 21cm långt mellan huvud och stjärt och väger omkring 700g. Skulle barnet födas nu har det 20-25% chans att överleva. Det är fortfarande litet, finlemmat och alldeles hårigt. I kroppen har vita blodkroppar börjat bildas och dess funktion är att bekämpa infektioner.

Lungorna fortsätter att utvecklas och luftvägarna formas till rör för att kunna ta in och stöta ut luft. Blodkärl och lungblåsor utvecklas i lungorna och mellan dessa kommer så småningom utbyte av syre och koldioxid ske. I lungorna börjar också ett ytspänningsnedsättande medel att bildas. Dess uppgift är att hindra lungblåsorna från att klibba ihop.




Lillskrutten
<3



Vad tror ni alla att det blir för kön på lillskrutten? :D


Puss & Kram
<3

Vad folk tycker ^^
Postat av: Sara

Usch det där med namn är så svårt! William var namnlös i säkert över en vecka innan vi kom på vad som passade honom bäst. Innan han kom hade vi fastnat för Hugo men det insåg vi direkt att han inte passade att heta :P

2011-12-01 @ 15:37:11
URL: http://jagoverlevde.blogg.se/
Postat av: Anna - Ensamstående mamma till Saga & Freja-Gabriella

En flicka!

2011-12-03 @ 17:21:35
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser
Postat av: Anna - Ensamstående mamma till Saga & Freja-Gabriella

Och namn.. Emilia, Amilia, Emma, Matilda :) Faaast det beror ju på vad ni gillar ^^



Milo skulle vara fint på en grabb!

2011-12-06 @ 12:51:32
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser
Postat av: Ilda - En Fotogalen Mamma till Amilia!

Blir nog en pojke ^^

2011-12-10 @ 15:36:42
URL: http://mislimoje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0