Två inlägg på en dag :)

Hej,hej!

Ville bara lägga in det här eftersom jag är i vecka 13 nu :D <3

Eventuellt illamående i början av graviditeten har för de flesta kvinnor upphört helt, vissa känner dock av illamåendet under hela graviditeten. Från och med nu kommer livmodern att växa i en i en jämn och märkbar taktRisken för missfall har minskat med ca 65 % när man kommit in i vecka 13 och den första tredjedelen av graviditeten är tillända

Barnet är nu 11 veckor gammalt och ca 65-78mm långt från huvud till stjärt. Det är färdigbildat i den mån att barnet nu bara ska växa och mogna, tills att det kan överleva utanför sin mammas kropp. Inälvorna har nu börjat förflytta sig längre in i kroppen. Bukspottskörteln börjar producera insulin och levern börjar utsöndra galla. Barnets hals är färdigbildad och redan tillräckligt stark för att barnet ska kunna röra på huvudet. Ögonen flyttar sig till sitt läge på framsidan av huvudet och även öronen intar sin normala position. Det finns forskning som tyder på attbarnet börjar uppfatta ljud nu. Öronen är färdigutvecklade först i v.24 men man tror att fostret hör med hjälp av receptorer i huden som tar upp vibrationer.
Puss & Kram
<3

Vad folk tycker ^^
Postat av: Sara

Hehe visst är det mysigt! :)

Jag vågar inte riktigt gissa men dom allra flesta jag träffar på tror att det är en liten kille, har tydligen en typisk pojkmage enligt dom. Jag är ju nöjd oavsett vad ;)



Kommer ni ta reda på kön? :)

2011-09-12 @ 20:54:47
URL: http://jagoverlevde.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Jag har ju missat. GRATTIS för sören. Shit va kul! Hur mår du?

2011-09-13 @ 11:44:02
URL: http://saratilling.se
Postat av: Sara

Hehe ja precis, det är något speciellt med att gå och fundera hela graviditeten :)

2011-09-13 @ 12:53:08
URL: http://jagoverlevde.blogg.se/
Postat av: evelina fahlström

Svar: Haha förtlåååt men man måste väl läsa lite innan man tänker ;) Men aa, bortsett från Sebbe så är du den första som skulle få veta något om det var något - inte min blogg och alla som läser den :o



<3<3

2011-09-13 @ 16:27:23
URL: http://fevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0