Vecka 30+0 <3

Hej,hej!



Igår gick jag in i vecka 30+0 så nu är det verkligen inte långt kvar :D
Om alla dagar går lika fort som den här dagen har gått så är ju lillskrutten snart här :)

Idag så har jag och Molly bara vart hemma. Vi har tvättat, städat och fått till det lite med blommorna här hemma :)

Vi har liksom bara en fönsterbräda i det här huset så det är lite svårt att få plats med alla mina blommor, men vi fick som sagt till det ganska bra :D

Mormor, morfar och Mimmie kommer över på besök en liten sväng idag också, det var väldigt trevligt!

Det var tur att dom kom just idag, för då kunde morfar hjälpa mig att få upp en gardinstång :) Jag är lite för kort för att få upp den själv. 
Men nu har vi fått gardiner i mitt och Jockes sovrum också :D

Det börjar bli riktigt mysigt här hemma nu.
Imorgon ska vi åka och hämta listerna som vi ska sätta in i rummet som vi renoverade lite. Sen ska vi börja renovera Mollys rum :D

Molly har inte så fina färger i sitt rum så det ska bli skönt att få det målat!


Sen är bara frågar om vi ska ha vitt i hennes rum eller om vi ska slå till på någon färg... Jag tycker nog att det ska vara vitt så kan man köpa färgglada gardiner och mattor ist :)
Lättare att ändra färg sen då :D

Nu ska jag hitta texten till vecka 30+0 och slänga in bilden på magisen :P




Vecka 30+0



Nu börjar det bli viktigt att tänka på hållningen. Barnets tyngd kan kännas som den försvårar balansen och frestar på ryggen. Många kvinnor känner sig andfådda oftare, eftersom det helt enkelt är jobbigare att förflytta sig. Dina lungor måste ta upp ca 20 % mer syre och stöta ut mer koldioxid med varje andetag, eftersom du också andas för ditt barn. Känner du oro inför förlossningen bör du ta upp det på MVC. 

Kanske känner du att du vill spendera mer tid hemma nu i slutet av graviditeten. Mer information om föräldrapenning och ledighet hittar du på våra sidor om föräldraförsäkring

Ditt barn väger ca 1,6 kg och är ungefär 27 cm långt från huvud till stjärt. Den tidiga kroppsbehåringen - lanugohår - börjar försvinna. Ibland kan fjuniga strån finnas kvar vid födseln, men de faller av under de första veckorna. Håret på huvudet blir tjockare och barnet öppnar och sluter sina ögonlock. Benmärgen har till uppgift att producera röda blodkroppar och tar nu över detta från levern. Skelettet hårdnar och lungorna, hjärna och muskler mognar ytterligare. En del barn börjar redan nu att lägga sig med huvudet i bäckeningången. Det är den vanligaste och enklaste födelsepositionen. Hårda sparkar upp mot bröstkorgen och ett ökat tryck mot bäckenbotten, där barnets huvud pressar på, kan bli kännbart. Barnet är mycket medvetet om förvärkarna även om du inte märker dem.



Bilden får jag be Evve lägga in sen för min datorn är lika strulig idag när det gäller att lägga upp bilder på bloggen... Jag börjar bli riktigt trött på den här datorn :/

Men det kommer en bild, det lovar jag :D


Puss & Kram
<3

Vad folk tycker ^^

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0