Den där proppen

Hej,hej!
 
 
 

Här sitter jag framför datorn och klickar runt medans Eddie sover, Molly tittar på pettson & findus och Jocke försöker laga torktummlaren. 
 
Hur som helst så satt jag här och läste lite bloggar och kom och tänka på det här med propp(napp) till barnen...
Jag tycker det ser så (konstigt) ut eller vad man ska säga när barn som är flera år och går runt med propp i munnen!
I sommras när jag, Molly, mamma och mormor var på sagostigen så såg vi en tjej som typ var runt 3 och gick med proppen på sniskan i munnen medans hon pratade. Jag tycker det ser så fel ut!

Molly gav ju bort sina proppar till tomten förra julen och vi tyckte att hon var för stor för att ha napp innan julen. Hon fick bara ha propp när hon sov ABSOLUT inte när hon var vaken.

Tänderna blir ju också förstörda av att ha napp förlänge. Jag vet barn som är runt 6 år och fortfarande har napp... Är det bara jag som tycker det är extremt konstigt och onödigt!

När tycker ni att det är läge att sluta med napp?


 
 
Nu ska jag gå och slänga ihop lite lunch och sen ska vi packa ihop oss för att dra oss mot tuna park!
Hoppas ni får en mysig Fredag :)



Puss & Kram


Vad folk tycker ^^
Postat av: Sara :)

Ja.. Jag vill gärna ta bort nappen så tidigt som möjligt utan kamp. William har sedan typ 8-9 månaders ålder bara haft den på natten för att sova. Nu har han ju visserligen haft den när han var sjuk men vanligtvis undviker vi den då han inte har samma sugbehov som när vi började med den. Själva nappen är inte någon trygghet eller så för honom.

Tycker nog att barnen SENAST ska bli av med den när dom blivit tre. Jag ser ingen anledning till att dom ska ha den så väldigt länge. Som sagt så förstör det tänderna!
Brukar ha samma funderingar kring barn som sitter i vagn ibland. När ska barnen lära sig gå med sina egna ben egentligen?

Svar: Tycker också 3 är absolut senast! Ser bara fel ut när dom går runt med nappen... Tyvärr verkar inte alla föräldrar vara medvetna om att tänderna blir förstörda... Och om dom är medvetna om det så är det ju ännu värre eftersom dom bara skiter i det :O
Sen så får dom ju svårare att lära sig att prata om dom alltid har den där proppen i munnen.
Sånt där samtalsämne som man kan prata om i evigheter :P
Elin Skogsberg

2012-09-14 @ 18:54:23
URL: http://jagoverlevde.blogg.se
Postat av: Jennifer

Tycker helst så tidigt som möjligt. Sugbehovet slutar väl runt 1 år va? Visst sen kan man ha det som en sov sak. Men att se 3 åringar i sandlådan med en napp i munnen ser hemskt ut !!
Alva älskar sin napp ( Men får dra ut den själv från henne ) lyckas hon inte sluta själv så får vi väl vänta med tills hon är stor nog att kasta dom till kattungarna på skansen eller till sopbilen :)

Svar: Ja men precis... Förstår inte varför dom ska ha den i truten hela tiden. Tycker det är så synd att förstöra deras tänder bara för att man inte orkar ta tag i det hela och sluta med napp.Har hört att många ger den till sopbilen :) Får se om det funkar att ge nappen till Tomten med Eddie också :)
Elin Skogsberg

2012-09-14 @ 19:20:10
URL: http://onlyjen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0