BVC besök!

Hejsan !
Nu är jag tillbaka till bloggen :)
Molly har lärt sig gå, hon tar en massa steg nu, det är fortfarande lite vingligt men hon tar sig fram :D Jag är så stolt över henne!
hon säger pappa hela tiden hihi, så hon har en väldigt stolt pappa också ;)

Ikväll så ska jag, Molly, Jocke och min syster antagligen ut till mamma för att gå ner till byn när dom gör i ordning midsommar stången :) Vi brukade alltid vara nere och hjälpa till med det när vi var små, men nu var det ett bra tag sen vi var nere! Så Mimmie och jag tänkte att vi skulle gå ner med Molly :)
Mormor är där nere och hjälper till så då kan Molly (hjälpa) till där ;)

Nu har jag iaf städat som en tok här hemma... det  var inte jätte roligt, men det är skönt när allt är klart och det är fint här hemma:) HATAR när det är stökigt... Folk som säger att det är omöjligt att städa och hålla i ordning hemma när man har småbarn kan ju slänga sig i väggen, ursäkta men det är faktiskt inte svårt. Bara be dom att hjälpa till att plocka med sin leksaker eller så får dom sitta och leka :) Dom måste ju också lära sig att man måste städa!
Molly hatar när jag dammsuger men det måste hon ju lära sig, det går om hon sitter i sitt rum och leker :)
Så jag måste bara fråga vad som är helt omöjligt med städningen när man har småbarn ?
Innan någon skriver att jag bara har ett barn och att det inte är svårt att hålla i ordning och sådär när man har ett barn... Så vill jag bara säga att jag har vart barnvakt åt min sambos systers barn och dom är 2 st!
Jag har städat hemma hos dom ett par gånger då när jag haft dom, och det är inte heller svårt, man måste ju liksom bara vara lite bestämd och göra så dom har någe att göra. Dom flesta barn ÄLSKAR att städa och sådär.
Om ni undrar varför jag hakade upp mig på det här så är det för att jag läst en blogg, och den personen klagar jämt på att det är så jobbigt att städa när man har barn och sådär :P (plus att hennes ena barn går på dagis)
Men, men nu har jag fått skriva av mig lite iaf =)
Nu ska jag gå och sätta på lite kaffe för mamma kommer snart in och fikar en snabbis innan en kommer från BVC :)









Kram på er <3

Vad folk tycker ^^
Postat av: Anna - Om livet som ensamstående mamma & Hundtokig.

Fy fasiken vad duktig hon är lilla Molly, snacka om att vara tidigt! Fast hon har ju varit tidig i allt, den lilla sötisen :)

Vad stolta ni måste vara :)



Själv är jag stolt som en tupp över att min Saga kryper och har börjat ställa sig upp med stöd :)

De är såå duktiga di små!



Håller med dig på städpunkten! Självklart går det att hålla ordning fastän man har småbarn, det gäller bara att hitta knepen istället för att gnälla.. Jag har själv städat hela lägenheten idag medan Saga, har antingen sovit eller lekt! Det är nemas problemas :P



Stora kramar på er <3



2010-06-21 @ 16:34:17
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/
Postat av: Mims

Haha, du har så rätt Elin! Visserligen är den personen du skriver om ganska extremt inkompetent när det gäller det mesta, därför är det kanske inte så konstigt att hon klagar över städnignen. Det måste vara svårt om man ständigt tar sig vatten över huvudet, vilket hon uppenbarligen har gjort. :)

2010-06-22 @ 07:43:55
URL: http://mimsme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0