Hej och hopp!

Hej,hej!



Nu har jag och Molly äntligen blivit friska :D Nu är det bara lite hosta kvar för Mollys del och jag springer med papper under näsan hela tiden, men det kan vi nog stå ut med :P

Jocke tycker också att det är väldigt skönt att vi är friska eftersom han inte har haft det så roligt här hemma när vi mått dåligt... Han var ju tvungen att vara hemma från jobbet eftersom jag hade så hög feber och han kunde inte gå ut med Molly eftersom hon inte orkade med något. Jag tror han blev glad när han fick åka till jobbet igår, haha!


Idag har vi vart ute hos mamma en sväng så Molly fick leka av sig lite :D
Hon tyckte det var riktigt skönt att få vara ute större delen av dagen, så nu sover hon som en stock :)


Ikväll har jag igen aning om vad jag ska hitta på... Jag vill titta på grey's anatomy men jag känner igen som har nästa säsong så det går ju inte. Jag har bara några bloggar kvar att läsa så efter det har jag absolut ingenting att göra :/



Jag ska försöka fixa en till blogg med lösen till så jag kan skriva lite saker där :) 
Kan kännas skönt att få skriva vissa saker där man har koll på vilka som läser :P


Igår så skrev jag och älsklingen kontrakt på ett hus, så nu är vi husägare :D

Den 15 December så får vi nyckeln, så då har jag bokat upp hela familjen som flytthjälp så vi kommer in i huset snabbt. Vill ju att det ska bli färdigt innan julafton :D

Ska bli riktigt skönt att få flytta till hus!
Jag trodde vi skulle behöva leta efter en fyra så att liten i magen skulle få ett eget rum, men det löste sig ju mycket bättre :D

Jag har ju gått in i vecka 15 nu så ska klistra in en liten text om det :)


Vecka 15

Ditt förstorade hjärta har nu en 20 % högre kapacitet, allt för att klara syretillförseln till dig och barnet. Runt vecka 15 kan man utföra fostervattensprov för att upptäcka eventuella kromosomrubbningar, som Downs syndrom. 

Ditt barn är 104-114mm långt mellan huvud och stjärt och väger omkring 50g. Barnets revben, blodkärl och näthinnor syns tydligt genom den lövtunna huden. Huden börjar täckas av lanugohår, mycket fina hårstrån som hjälper barnet att reglera kroppstemperaturen. Kroppsbehåringen följer mönstret på huden och bildar former som ser ut som fingeravtryck över hela kroppen. 

Hörseln fortsätter att utvecklas och i mellanörat börjar ett antal mycket små ben att hårdna. Eftersom hjärnans hörselcentrum inte har bildats än, är barnet inte medvetet om alla ljud. Fostervattnet som finns runt barnet leder dock ljud, så med tiden kommer barnet att börja uppfatta din röst och dina hjärtslag. Både huvudhår och ögonbryn blir grövre hos barnet. Har barnet anlag för mörkt hår börjar pigmentcellerna i hårsäckarna producera svart pigment. Fostrets längd mäts vanligen inklusive ben från vecka 15 av din barnmorska.



Puss & Kram
<3

Vad folk tycker ^^
Postat av: Maj - en bra träningsblogg

Hur stort är huset som ni har fått tag på?=9

2011-09-27 @ 22:23:32
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Postat av: evelina fahlström

Svar: Hihi tack! :D Det är en av mina favoriter <3

2011-09-28 @ 17:09:10
URL: http://fevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0