färg och jordgubbar

Hej,hej!
 
 
 

Idag åkte jag ut till mamma när barnen var på dagis. Jag passade på att sola lite och bara snacka skit med mamma :P

När jag hade hämtat barnen på dagis så åkte vi direkt hem. Eddie hade inte sovit så mycket på dagis idag så han hoppade ner i sängen direkt när vi kom hem. 
Jag och Molly gick ut på gården och rensade ogräs i växthuset och bland alla jordgubbar :) Molly passade även på att äta upp dom flesta jordgubbar som hade blivit röda :P
Molly tröttnade efter ett tag så hon tog fram cykeln och började träna på att cykla ist :)


När jag var klar med jordgubbarna så gick jag in och tog upp lilleman, han blev inte jätte glad på mig när jag väckte honom men han kunde verkligen inte sova längre.
Tog med honom ut och hjälpte honom upp på pargungan så han kunde gunga med Molly. När vi hade gungat och sprungit runt på tomten som galningar ett tag så kom mamma och mormor hit. Då blev det att gå in för att göra kvällsmat till hela bunten.
Molly och Eddie åt så mycket så jag trodde att dom skulle spy upp maten igen, men den stannade kvar som tur är ;) Med andra ord så tror jag att maten var uppskattad!

Efter maten så hoppade Eddie ner i säng direkt och Molly la sig i sin säng och kollade lite på Pettson och Findus medan jag, mamma och mormor målade vidare här hemma :)

Vi håller på och målar om i vardagsrummet, äntligen ska det bli vitt där inne :) 
Jag är skapligt trött på att se allt det där fula träfärgade och dom där hemska vävtapeterna som är helt missfärgade efter 100 år på väggen :P

När mamma och mormor åkte hem så slocknade Molly och jag fortsatte med att måla taket. När jag hade målat i 1 timme så hoppade jag in i duschen och tvättade bort all färg som jag hade fått på mig. Jag är tydligen expert på att spilla färg på mig när jag målar, jag förstår verkligen inte hur jag lyckas :O 
Tur att det går att tvätta bort :)



Men nu ska jag ta och avsluta här så jag hinner läsa några bloggar och prata med min fina Evve innan jag ska stänga av datorn :)
Ha en fortsatt trevlig kväll :)



Puss & Kram
<3

Vad folk tycker ^^
Postat av: Tomas - Ung pappa till Sophie två år

Nu har jag kommit igång och bloggat igen, efter ännu en bloggpaus.....

2013-06-11 @ 23:34:42
URL: http://fantastiskatomas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0