sjukstugan

hej,hej!
 
Ursäkta uppehållet här... Men på helgen brukar jag inte sitta så mycket vid datorn och sen har vi gått och blivit sjuka här hemma.

I Lördags så kom Evve, Sebbe, Emil och Ellie hit :) Vi startade dagen med att fixa lite lunch och sen åkte jag, Evve och Ellie in till Maxi och handlade lite. Meningen var att vi skulle handla allt som vi behövde hem och inte bara det som vi skulle ha under kvällen... Men ja det gick ju som det gick. Vi fick helt enkelt inte plats med allt i vagnarna så jag fick hoppa över några saker på listan.

När vi kom hem så åkte Jocke och Sebbe iväg med 4-hjulingarna i ett par timmar. Jag och Evve fixade till efterätten och busade med våra småttingar :)
När karlarna kom tillbaka så var det dags för mig och Evve och röra oss in mot stan för att fixa våra naglar :)
Dom blev riktigt fina både Evves och mina :D

När vi var klara med naglar så gasade vi hemåt och möttes att två trötta karlar, haha! Det hade visst vart lite livat i luckan när vi var iväg(inte för att jag tror att det var så mycket mer liv än vad det brukar vara på dom), haha!
Så vi tog över dom små liven och jag tycker att dom blev tysta direkt! 
Eddie la sig uppe på sitt rum och Ellie somnade på Evve :) Molly och Emil satt i soffan ett tag men Emil somnade rätt så snabbt han också, så då gick Molly upp på sitt rum medan vi andra kollade på melodifestivalen. 
Ja och vad ska man säga om melodifestivalen? Jag förstår faktiskt inte riktigt varför jag fortfarande kollar på det, för jag tycker verkligen att allt är extremt dåligt!! Förstår inte hur dom lyckats få ihop så mycket skit på ett och samma ställe... Eller ja, det kanske inte är så konstigt. Dom artister som verkligen kan sjunga vill väl inte beblanda sig med sådant skit som melodifestivalen tar in.
Hur som helst så har det blivit något slags tvång för mig att jag måste kolla på varje program. Tur att jag hade trevligt sällskap iaf så man slapp deppa ihop totalt haha :P

Efter melodifestivalen så slog vi oss ner för att äta... Som vanligt så at vi väldigt duktiga på att planera in maten sådär väldigt bra. Maten och efterätten var iaf väldigt gott :D 
Efter maten så satt vi bara ner i köket och snackade skit tills dom var tvugna att åka hem :)
Dom åkte härifrån vid halv 3 på natten :P


I Söndags så gjorde vi inte speciellt mycket förutom att jag åkte iväg och jobbade i några timmar!



I Måndags så åkte jag och barnen ut till mamma för dom skulle fälla lite träd där ute. Så vi kilade upp i skogen och hjälpte till med att bära lite grenar. När vi var klara uppe i skogen så gick vi hem till mamma igen och slängde på lite kaffe och grillade korv. 
Efter maten så åkte vi hemåt för Molly var trött och Jocke hade åkt hem från jobbet pga feber.

När vi kom hem så började jag städa och när jag nästan var klar så började Molly spy... Som tur är så spydde hon bara en gång. Men Jocke blir hemma hela veckan för han har fortfarande feber :/
Jag spydde imorse men har kunnat äta under dagen utan konstigheter.. Så jag hoppas att den här magsjuka lägger sig snabbt och inte kommer i omgångar!


Men nu ska jag ta och avsluta här och ladda inför Greys som börjar alldeles strax :D
Ha en fortsatt trevlig kväll.
Pussen

Vad folk tycker ^^

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0