Myskväll=)

Hejsan !

Igår så var jag hemma hos min kusin Linn och umgicks med henne och min syster Mimmie=)
Vi lagade kyckligpaj vilket var jätte gott och efter det så kollade vi på en film. Jag kommer inte ihåg vad filmen heter men den gick iaf på 5:an igår klockan 21:00=)

När ungeför halva filmen hade gått så ringde Linns pappa och ville att hon skulle komma och hämta dom, så då sa Mimmie att hon skulle cykla hemåt eftersom det började bli sent, så jag hängde med Linn när hon skulle skjutsa alla ;)

Stackars Mimmie fick cykla i regnet ensam, men jag ringde henne när hon åkte genom skiftinge för jag ville inte att hon skulle cykla där helt ensam mitt i natten! Men hon klarade sig hem säkert =D

Linn och jag skulle igentligen bara ha skjutsat hem Tommy ( Linns pappa ) och hans kompisar sen hämta mamma från stan, men hon fick ett sms från hennes bror Linus att vi skulle skjutsa honom också:P !
Vi skjutsade först några till stan sen lämnade vi av Tommy hemma och efter det skjutsade vi hem Mamma, Gila och Anders!

Sen var det bara att dra iväg för att skjutsa Linus, vi trodde att vi skulle hämta honom i Borsökna men han var tydligen i skiftinge=P Efter att vi hade dumpat av Linus och hans två kompisar i stan så bar det av hemåt för våran del!
Tur att jag inte stannade kvar hemma hos Linn själv för det tog lite mer än två timmar att skjutsa alla ;) !

När vi kom hem så slängde vi oss i sängen direkt, för båda var jätte trötta. Tog inte jätte lång tid innan båda låg där och snarkade!

Vi vaknade runt 10:00 imorse, då gick vi upp och gjorde frukost sen satte vi oss i sängen och åt för det gick en film på disney chanel ;)!

När filmen var slut så ringde Jocke och sa att han skulle komma och hämta mig om ett litet tag, så jag slängde på mig kläder sen var det bara att gå ut till bilen och åka hem !

Tack Linn för en trevlig kväll=D<33



Idag går jag in i vecka 35+0 =D<33
Bara 5 veckor kvar och det känns underbart!<33


Bebisen


Bebisen väger nu omkring 2.5 kg och är c:a 47 cm lång. Den här veckan har bebisens naglar definitivt nått kanten av fingrarna. Vid förlossningen kan naglarna se ganska långa och spetsiga ut. Bebisen riskerar inte lika mycket att riva sig själv med naglarna eftersom det är så ont om utrymme i livmodern vid det här laget.


Bebisen fortsätter att bygga sina fettdepåer och blir allt knubbigare och rundare. Bebisen börjar utveckla sitt eget immunförsvar.



Du


Livmoderns övre del har nu vuxit ungefär 15 cm ovanför naveln och din viktökning ligger sannolikt omkring 10.8 till 13 kg. De flesta kvinnor börjar känna rejält sig tunga och otympliga och börjar tänka "ska bebisen aldrig komma ut?". Vissa får problem med att äta och att andas djupt. Det kan då vara bra att äta lite men ofta för att inte ytterligare öka sitt obehag.

Livmoderhalsen kommer att börja utvidgas under de kommande veckorna för att bebisens huvud och kropp så småningom skall kunna passera ut genom förlossningskanalen. Livmoderhalsen behöver vara 10 cm öppen för att bebisen skall kunna förlösas.

Om det känns tungt just nu, håll ut! Det är bara några få veckor kvar och alla besvär och obehag kommer snart att få sin belöning!


Jag längtar så mycket tills våran lilla snutt kommer:D<333



Idag ska jag sova hemma hos Natha så jag kanske inte skriver någe mer ikväll =)<3

Skriver iaf imorgon när jag kommer hem !<33

Ta hand om er alla
Puss och Kram
<333

Vad folk tycker ^^
Postat av: Linda Pettersson

Ååh Elin snart äre dags :D Gud så srännande :D Alltså kan inte sluta läsa om hur lilla plutten utvecklas :O Blir så glad när jag läser det :D Kolla gärna in på min blogg om du vill och har tid ;) Kramis <3<3<3

2009-08-22 @ 14:21:09
URL: http://lpettersson.devote.se
Postat av: MISSEXTRA

sv: Jo, det är toppen här med:)

2009-08-22 @ 15:28:42
URL: http://missextra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0