Här igen=)

Hejsan!

Nu har jag äntligen fått datorn på plats, så nu kan jag skriva min blogg lite mer regelbundet igen=D

Igår var Jocke och jag hos barnmorskan igen=) Fast våran barnmorska var på semester så vi fick två olika den här gången, en som tog prover på mig och en som lyssnade på´hjärtljuden=)

Jag fick väga mig igår också, har gått upp 7kg sen jag blev gravid, inte så mycket för att vara gravid men mycket för mig =P
Sen blev jag lika glad som alltid när vi fick höra hjärtljuden det är så mysigt =)
Jag går bra efter kruvan sa hon också och det känns bra att veta iaf!
Har fått börja med järntabeltter nu också. Det är tydligen många som blir dåliga av dom men jag mår fin fint =D



Nu har vi bokat tid så att Jocke får skriva på faderskapet =) Vi har tid den 10 augusti, ganska långt kvar tills det är men känns skönt att tiden är bokad iaf!<3


Idag tog jag en sovmorgon, vaknade inte försen klockan 11:20 men det var skönt!
När jag gick upp så åt jag lite frukost sen så spelade mamma och jag lite kort=)
Efter det så åkte vi in till stan för jag skulle kolla om det fanns nån klipptid, och det gjorde det så jag har klippt mig idag!
Det blev så j*vla fult så jag vet inte vart jag ska ta vägen=( Jag sa att jag ville ha längden kvar men nu har jag INGET hår kvar :'(
Jag vet inte vad jag ska ta mig till, ni anar inte hur fult det blev=/


Idag går jag in i vecka 29 och det känns helt underbart=D
Ska lägga upp en liten text om vad som händer i vecka 29=)


Bebisen


Den här veckan är din bebis 26 cm från huvud till stjärt och 39 cm totalt. Den väger nu hela 1300 gram. Bebisen fortsätter att öppna och stänga ögonen inne i livmodern och kan urskilja siluetter av föremål, och även människor, om ljuset är det rätta. Bebisen rör sig mycket och du bör kunna känna många rörelser under dagen. Vissa rörelser bör vara återkommande, och om du tycker dig märka en minsking av fosterrörelserna kan du lägga dig ned och räkna. Du bör kunna känna din bebis röra sig ungefär 10 gånger per timma. Om du känner mycket färre än så så bör du kontakta MVC eller din läkare.

Forskning har visat att bebisen inte bara kan höra dig, utan också känna igen din röst, vilket bevisar att den redan kan lära sig, minnas och känna igen.
Barn som föds för tidigt kan vara mycket små, även om de bara kommer några få veckor för tidigt. Det beror på att mycket att tillväxten sker från nu fram till vecka 36, varefter den sjunker något igen. Pojkar väger vanligen något mer än flickor vid födseln. Födelsevikten ligger ofta mellan 3,2-3,5 kg, även om avvikelser inte är ovanliga.



Du


Livmodern är nu 9-10 cm ovanför din navel och din totala viktökning ligger sannolikt omkring 8,5-11 kg. Du kanske märker lite läckage av mjölk från brösten. Den mjölk som läcker nu är inte som den vanliga mjölken, utan innehåller mycket kalorier för bebisen under dess första dagar efter födeln, varefter den vanliga mjöken börjar produceras.




Nu ska jag dra mig mot sängen:P Men jag skriver mer imorgon=)
Ta hand om er puss och kram<3

Vad folk tycker ^^
Postat av: Caroline ♥

de hoppas jag (:

2009-07-09 @ 21:02:17
URL: http://babymamadrama.blogg.se/
Postat av: LindaPettersson

Ååh det är den dagen jag fyller :D:D Fyller den 10onde augusti! :D:D Puss<333

2009-07-14 @ 14:50:36
URL: http://lpettersson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0