HEMMA:D

Hejsan!

Nu har vi kommit hem från Leksand=) Det känns skönt att vara hemma faktiskt;P

Första dagen när vi kom dit så stannade vi bara hemma i stugan och packade upp alla saker och bara tog det lugnt efter bilfärden;)

På Tisdagen så gick vi till sommarlandet, jag kunde inte göra sådär jätte mycket eftersom jag inte ville åka massa saker med våran lilla älskling i magen. Men jag åkte iaf bumperbåtarna med Jocke och Nathalie:D Det var väldigt roligt även om dom två skvätte ner mig med massa vatten ;)
Efter det så gick Jocke och jag och letade efter Anna-liisa och Benny som vi hade tappat bort, vilket är jätte bra på ett sånt ställe närman inte har någon mobil med sig måste jag säga=)

Efter ett väldans jobbigt letande i solen så hittade vi dom på restaurangen=), vi käkade där när vi ändå var där, mums var det med massa mat och vatten!
Efter maten så gick vi ner till Natha, Simon och Jesper som badade för fullt =D
vi kollade lite på dom en stund sen skulle dom gå och käka så då satt jag, Jocke, Anna-liisa och Benny och barapratade lite=)
Efter att Natha, Simon och Jesper hade ätit så hängde jag med dom ner så jag fick bada lite iaf, och det var sååå skönt att få svalka sig i den här värmen=D 
När vi hade badat i kanske en halv timma så kom Jocke ner och sa att vi skulle börja röra oss hem mot stugan, så jag gick upp och slängde på mig en handduk och så gick vi hem=D

Dom andra dagarna så har vi inte gjortså mycket mer än att suttit och pratat och haft det trevligt=D

Vi ( Jag, Jocke, Natha, Anna-liisa, Benny )  var nere vid stranden en dag och satt där och pratade en massa skit:P
Efter ett tag så hoppade jag och Natha i vattnet och gick omkring där, sen kom vi på att vi skulle kasta macka:D Anna-liisa var duktigt på att kasta macka men Natha fick inte riktigt till det, men hon gjorde det bästa hon kunde och kul var det=D
JAg fick in nån lyckoträff och det blev fem stutts! Måste säga att jag är lite stolt över mig själv:P

JAg tycker att det har varit en mycket trevlig semester, tack så mycket alla som var med=D<3


På den senaste tiden så har våran lille snutt inne i magen blivit mycket aktiv, det är så mysigt att känna h*n röra sig där inne, det  är en känsla som inte går att beskriva med ord. Jag tror inte att man kan förstå hur underbart det känns försen man får uppleva det själv=)
Jag har fortfarande svårt att förstår hur man kan älska någon så mycket utan att veta hur h*n sen ut, vi vet inte om det är en tjej eller en kille eller vad h*n har för ögonfärg eller någe, men ändå så älskar vi våran lilla snutt som ligger där inne i magen och sprattlar=) 
Den underbara kärlek jag känner till våran snutt är så otroligt stor den är verkligen helt obeskrivlig<33

Vi älskar dig så otroligt mycket snutten<3
Och jag lovar att det inte finns nån som längtar så mycket som vi på att du ska titta ut så vi äntligen får se dig<3


Idag gick jag in i vecka 28 =D Tiden går så fort men ändå så segt, svårt att förklara=D
Men det börjar närma sig September iaf och det känns helt underbart:D<33

Bebisen

Bebisen är nu ungefär 25 cm från huvud till stjärt, 40 cm från topp till tå och väger omkring 1300-1400 gram.

Hjärnan fortsätter att utvecklas och bildar nu alla veck och vindlingar som karaktäriserar en fullt utvecklad hjärna. Håret på bebisens huvud blir längre.

 

Man kan nu få en antydan till om bebisen vill komma ut med fötterna eller huvudet först. Bli inte orolig om det visar sig att den ligger med fötterna nedåt; det finns fortfarande tid för den att vända sig, och din läkare kan också försiktigt försöka vända på bebisen.

Du

Översta delen av din livmoder är nu c:a 7,5 cm ovanför naveln och din viktökning ligger förmodligen mellan 7 och 11 kg.

Du kommer förmodligen att besöka MVC varannan vecka från och med nu, även om det varierar från landsting till landsting. Vecka 28 utförs en del viktiga tester, som t.ex. om du har graviditetsdiabetes, järn och rhesusfaktor för att se om du är Rh negativ eller positiv, och om du kommer att behöva gammaglobulin efter förlossningen för att förhindra att din kropp bildar antikroppar mot din bebis blod.

 

 

 


Nu tänker jag avrunda här för jag ska slänga mig i sängen så jag orkar med morgondagen:P

 

För Jocke och jag ska ut och åka med båten med Camilla och Tero sen så ska vi hitta en ö som vi ska tälta på och grilla lite=D hoppas på en trevlig kväll och hoppas på att jag slipper få för mycket myggbett:P

Men ta hand om er alla:D

Puss och kram<3


Vad folk tycker ^^

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0