Ont i huvudet=/

Hejsan!


Igår var jag och min syster Mimmie på bio ( Harry Potter ) jag tycker den var jätte bra=D Mimmie tyckte också att filmen  var bra men den höll sig tydligen inte till boken=P
Jag kommer aldrig mer kunna bada efter att ha sätt den filmen så jag är glad att jag fick bada en sista gång igår =D

Jag trodde faktiskt jag skulle slå till en tjej som satt brevid mig på bion igår! Mitt humör går ju lite upp och ner som nästan alla kanske redan förstått! I vilket fall som helst så satt hon och sa hur mycket hon älskar Malfoy hela tiden och jag hatar honom, plus att det var irriterande att hon pratade hela tiden!!!! Läs inte nu om ni inte vill veta saker ur filmen. Men när Dumbledore blev mördad så skratta idioten och i slutet när det inte äns var sorgligt då gråter hon som en idiot =S Skapligt irriterad jag blev, jag trodde att jag skulle slå till henne ett antal gånger! Förutom det så var filmen jätte jätte bra=D

Efter filmen så kom Jocke och hämtade mig och Mimmie så han fick skjutsa hem Mimmie för jag ville inte att hon skulle gå ensam hem på stan=)
När vi lämnat av Mimmie hemma hos henne så åkte vi hem och slängde oss i sängen direkt, jag var någe så extremt trött!

Idag skulle älsklingen och jag sova ut men vi vaknade redan 08:30 så det gick ju inte jätte bra. Men vi gick upp sen så åkte han iväg för han skulle fixa en bil och nu sitter jag här ute hos mamma i mora och skriver =)
Hade jätte ont i huvudet när jag gick upp och satte mig här men det verkar som att det börjar ge sig och det är jag glad över =D



Imorgon så kommer Mimmie ut för då ska vi åka ring och vattenskidor efter båten eller vi och vi, jag får ju inte åka=/ Men det är faktiskt kul och kolla när dom ramlar också ;)

Idag så går jag in i vecka 30 =D det är bara 10 veckor kvar och det känns helt underbart<3<3
Går inte att beskriva den underbara känslan att snart är våran älskling här hos oss. Vi har ingen aning om hur h*n ser ut, vi vet inte om h*n är en kopia av mig eller Jocke eller om h*n har mina ögon och Jockes näsa ingen vet och det är så underbart<3
Vi bara längtar tills h*n kommer och vi får hålla om våran lilla älskling<3
Jag kunde aldrig föreställa mig hur det var att bära omkring på ens eget barn som man älskar mer än allt annat, jag lovar det går inte att föreställa sig försen man är där själv<3
Nu vill jag bara att det blir September!<3




Bebisen


Nu kanske det börjar kännas som att du varit gravid i en evighet och det kan vara svårt att tänka sig att du ska vara gravid i ytterligare 10 veckor. Men din bebis måste fortfarande växa till sig en hel del innan han eller hon är redo att komma till världen. Bebisen är nu 41 cm från topp till tå och väger omkring 1,4 kg.


Även om din bebis ligger skyddad av fostervattnet och livmodern kan den känna och reagera på smärta. Man kan se med ultraljud hur bebisen övar på att andas för att göra sig redo för världen utanför. Om den sväljer fostervatten i fel struprör kan du känna hur den får hicka

Om din bebis föddes nu skulle den kunna hålla sig varm utan kuvös. Huden börjar bli mjuk och len allteftersom underhudsfettet utvecklas. Fettet isolerar mot kyla och fungerar som en energireserv.



Du


Din livmoders översta del kan du nu känna c:a 10 cm ovanför navlen. Livmodern, moderkakan och vätskemängden kommer att öka stadigt under de kommande 10 veckorna och du kommer förmodligen att gå upp ungefär ett halv kilo per vecka.

Eftersom du blir större blir det allt svårare att röra sig snabbt. Du är inte längre så smidig och du bör vara försiktig för att undvika att trilla och skada dig eller bebisen. Tänka på att bebehålla en god hållning när du sitter och står; det kommer att underlätta för dig och minska risken för smärtor i ryggen. Du bör rulla över på sidan innan du stiger upp efter liggande position för att undvika att belasta magmusklerna som är uttänjda och svagare än normalt.


Vad folk tycker ^^

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0