Föräldrautbildning/IKEA=)

Hejsan!

Dagen började med att jag och Jocke gick upp för att äta lite frukost och åka till föräldrautbildningen. Vi åkte hemifrån vid 09:30 så vi hann in till stan i tid=). Idag pratade vi om förlossningen och hon visade hur allt går till plus att vi fick se en till förlossningsfilm, jag blir bara mer och mer lugn inför förlossningen ju mer jag lär mig faktiskt=)
Hon pratade även om kompilaktioner som kan ske under en förlossning och om alla typer av kejsarsnitt och varför man gör dom=) Även om det finns mycket som kan hända så blir jag lugn av att veta vad som kan hända och hur man kan förhindra det värsta:)

Det var det mesta vi pratade om idag, på nästa träff så ska vi prata om amning och det ser jag verkligen fram emot=D
Plus att Jocke och jag står för fikat nästa träff:P


Efter föräldrautbildningen så åkte Jocke och jag vidare till sågen för att byta till volvon, efter det så åkte vi till Skiftinge för att hämta upp Johanna som skulle med till IKEA=)

Så vi hämtade Johanna och åkte vidare mot IKEA vilket inte gick jätte bra till en början xD hahah.
Vi hittade inte riktigt så vi körde lite vilse innan vi kom fram, men efter många om och men så var vi iaf framme vid IKEA=)

Vi spang omkring lite där inne och plockade på oss lite saker, och när vi kom fram till tallrikarna så insåg vi att vi faktiskt behövde en vagn, smarta som vi är så tog vi ju inte med oss en från början.
Men Jocke sprang och hämtade en vagn medans jag och Johanna stod kvar och valde lite tallrikar=)

När vi gick igenom plocka själv lagret eller vad det nu heter, så gick vi in på fynd hörnan. Jocke hittade en väldigt bekväm stol där som han tyckte vi skulle ha som köksstolar men jag höll inte riktigt med eftersom det var datastolar xD
När vi skulle gå vidare så kollade Jocke vad dom hette eftersom han tyckte dom var så sköna, och det var ju lite kul för dom hette Joakim. Haha det kändes faktiskt lite som att det var meningen att han skulle köpa dom där stolarna:P

Aja nu ska jag runda av här för Jocke sitter och väntar på att han ska få datan så att han kan fortsätta med att fixa musiken som dom ska ha på flaket när dom tar studenten:P

Allt vi köpte idag:

Tallrikar
Skålar
Glas
Bestick
Kudde (till lillsnutten)
Täcke  (till lillsnutten)
Filt        (till lillsnutten)
Dregellappar (till lillsnutten)
Ett bäddset som innehöll fem delar (till lillsnutten)

Allt det fick vi för 440 kr och det tycker vi var bra:D

Johanna köpte även lite saker men dom skriver jag inte upp:P<3
Tack för en underbar dag alla:D<33

Ta hand om er=)
Puss och kram<3

Vad folk tycker ^^
Postat av: evelinafahlström

Åååh vad mysigt å handla till en egen lägenet å till bebiseeeeeen :D Hihi, kan det inte bara bli september någon gång! ;o <333

2009-06-03 @ 09:39:21
URL: http://fevelina.blogg.se/
Postat av: zara

halloj!!

tänkte rensa lite babysängkläder.. vill du ha?

fina som knappt e använda. köpte när jag väntade Pontus men man får ju sina favoriter...

hör av dej i så fall..

har inte supermycket neutrala småsmåkläder men kan kika igenom de med, min plutt e ju stor nu =)

2009-06-04 @ 07:48:19
URL: http://pontusmamma.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0