Michael Jackson<3

Hejsan!

Har inte skrivit på jätte länge nu känns det som, men vi har bott hemma i mora ett tag och har inte haft datorn med oss dit så det har inte vart så lätt:(

Det har inte hänt sådär jätte mycket sen jag skrev sist iaf:P
Bara att vi ska åka till Leksand på Måndag:D Längtar verkligen för jag älskar badland xD<333



Från det ena till det andra så ringde min syster till mig imorse och berättade att Michael Jackson hade dött och jag blev väldigt chockad och efter det blev jag ledsen=/
Ni kanske tycker jag är konstig som blir ledsen fast jag inte känner honom men jag tyckte väldigt mycket om honom som artist=/<33

Det känns fortfarande overkligt för mig att han verkligen är borta, usch säger jag bara=/<3




Idag ska älsklingen och jag åka och hämta pengar hemma hos mig sen till systeryster och hämta pengar där sen så åker vi till RIO  och hämtar ut bio biljetterna till Harry Potter premiären=D
Efter det ska vi hämta "Pärnilla" =D
Jocke och jag ska även vara ( barnvakt ) åt Jesper=) Så det blir en lugn kväll idag =P


Jag gick in i vecka 27 igår så med andra ord är jag i vecka 27+1<3
Längtar så otroligt mycket tills du kommer lillsnutten<3
Ska lägga in en text om vad som händer i vecka 27=)

Bebisen


Du går nu in i den tredje trimestern och din bebis är c:a 24 cm lång från huvud till rumpa och 38 cm lång totalt! Den här stora lilla varelsen väger nu omkring 1200 gram, eller 1.2 kg! Den kommer dessutom att öka ordentligt i vikt under den sista trimestern, även om den inte blir så mycket större.


Om din bebis föddes nu skulle den ha mer än 90% chans att överleva. Även om den är långt ifrån färdigutvecklad så skulle den ha goda chanser att klara sig med rätt vård. Du har ännu ungefär 13 veckor kvar av din graviditet och under denna tiden kommer bebisen att fortsätta växa och utvecklas. Det är avsaknad av underhudsfett och surfaktant i lungorna som gör att bebisen behöver ligga i kuvös för att hålla kroppstemperaturen uppe och få hjälp att andas med respirator, men även andra organ som hjärna, lever och immunsystem är underutvecklade och kan ställ till komplikationer vid för tidid födsel.


Du


Livmodern har nu vuxit så mycket att dess översta del befinner sig 7 cm ovanför naveln. Det är viktigt att du tar god hand om dina tänder. Gravida utvecklar lätt plack, och om du redan har plack kommer problemen sannolikt att förvärras om du inte sköter om dina tänder. Borsta ordentligt och använd lämplig munskölj för att minska risken att drabbas.


Nu ska jag återgå till att göra annat än att sitta vid datorn:P
Ta hand om er alla:D Puss och kram<3


Vad folk tycker ^^
Postat av: evelinafahlström

Svar: Ja ellerhur! Jag längtar som fan :D Tror han kommer fram imorgon så jag ska nog träffa honom på söndag eller något :) <33

2009-06-26 @ 14:20:33
URL: http://fevelina.blogg.se/
Postat av: evelinafahlström

Svar. Ja visst var dom :o Och i dom har vart där igen! I tisdags - då var jag inte hemma. Sen på onsdagen fast då låg jag och sov, sen kom dom senare på onsdagen igen men då plingande dom bara en liten stund sen stack dom. Ingen öppnade åt dom men ytterdörren var öppen, så dom måste ju tro att vi är dumma i huvudet i våran familj xd



Det var kul att träffa dig med BÄBY:D <333

2009-06-26 @ 14:23:35
URL: http://fevelina.blogg.se/
Postat av: Caroline ♥

Hej! fin blogg!!!

ska vi följa varandra på bloglovin?



För ny musik kolla också gärna in: http://coolwhateva.blogg.se/

2009-06-26 @ 17:59:48
URL: http://babymamadrama.blogg.se/
Postat av: Natha :)

Åh, det ska bli jätte kul med Leksand :) Längtar jag med :) :* ♥

Haha, smart av mig att ta fel på Ahlizee och Walther o:

Men de är ju rätt lika faktiskt ;o Puss<3

2009-06-27 @ 10:47:13
URL: http://nathach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0