Barnmorskan idag !

Hejsan!

Idag gick jag upp runt 06:00 nån gång, eftersom jag skulle hinna mata Uno och han är inte sådär jätte snabb på att äta den lille tussen =)
Efter att han hade fått frukost så var det min tur att slänga i mig frukost lite snabbt och så fick jag slänga på mig kläderna snabbt! Var tvungen att vara klar till klockan var 08:15 för då skulle morfar skjutsa in mig till barnmorskan!
Mormor stannade ute hos hundarna och var hundvakt, för vi kan inte lämna Uno ensam när han är så liten =)



När jag kom in till barnmorskan började vi med att ta alla prover och kolla blodtrycket och allt sånt där ni vet. Efter det så var vi påväg in på rummet, men då sa hon att hon ville göra ett ultraljud och kolla om huvudet hade fixerat sig ( ligger åt rätt håll med andra ord ). Så vi gick över till ett annat rum och så fick jag lägga mig där och kolla på våran lilla ängel=) Huvudet hade fixerat sig iaf och det tycker jag var bra=D Fick se när han/hon rörde handen, lixom öppnade och stängde den, gud så gulligt det var=D Efter det så lyssnade hon på hjärtljuden, och hon tyckte att både ultraljudet och hjärtljuden var jätte bra!!

När vi skulle gå tillbaka till hennes rum så sa hon kom nu flickor så går vi, och det var liksom bara jag och hon där, så antingen försa hon sig ordentligt eller så ( sa hon fel ). Jag frågade inte vad hon menade eftersom jag verkligeninte vill veta könet på lillen, men eftersom jag inte frågade så vet jag ju inte säkert om hon försa sig eller inte så då kan jag inte veta vilket kön det är säkert iaf =)

Men när vi kom tillbaka till hennes rum så sa hon att hon ville boka in mig på ett till ultraljud på sjukhuset. Jag sa direkt att jag blev jätte orolig när hon sa så, och såklart så trodde jag att det var någe fel på engång=/
Men hon sa att jag verkligen inte ska vara orolig för det är inget fel alls. Hon vill bara ha exakta mått på lillen för h*n är så liten. Hon sa att dom gör samma sak när barnet är stort, bara för deras egen skull. Men jag fick iaf en orokänsla även om jag inte ska ha det!
Så på Onsdag ska vi upp till sjukhuset på ett till ultraljud, jag vet inte riktigt vem som ska med mig. Jocke vill såklart hänga med men han vet inte om han kan få ledigt från jobbet, han ska kolla med chefen om han kan få det. Min syster Mimmie vill också hänga med så antingen blir det bara Mimmie eller bara Jocke eller båda två, eller så får jag gå helt ensam!
Nu vill jag bara att det ska bli Onsdag så jag får göra det där ultraljudet! Men det är kanske inte jätte konstigt att våran älskling är så liten för både jag och Jocke var små när vi föddes så =)<33

Vi pratade även om hur jag vill ha det på förlossningen och sådär med bedövningar och smärtlindring. Jag sa att jag vill klara mig utan det om det går, sen vet man ju aldrig vad som händer när man väl är  där men hon tyckte det lät bra =)
Sen pratade vi om en massa annat, jag som bara brukar vara där en kvart ungefär blev kvar i mer än 45 minuter haha =P



När jag var klar där så gick jag direkt till morfar eftersom han stod och väntade på mig för att skjutsa hem mig=)
Hundarna blev verkligen jätte glada när jag kom hem, och jag blev också glad över att se dom =D<3

Mormor och morfar åkte direkt in till stan för dom skulle handla!=)



Sen har jag inte gjort sådär jätte mycket mer idag! Men nu så ska jag gå ner med lilla Uno och ge honom lite kvällsmat, skriver kanske lite senare =)


Ta hand om er alla
Puss och Kram
<333

Vad folk tycker ^^
Postat av: Anna - Gravid & Hundtokig!

Förstår att du blev nervös över att göra ett extra ultraljud, man är ju nojjig över det mesta när man väntar barn!



Jag är så nyfiken på vad det är för något, en pojke eller flicka! Ska bli intresant att se om hon försa sig eller om hon bara sa fel..



Hoppas att allt går bra på ultraljudet och att det bara ser finfint ut, vilket det nog gör :)

2009-09-04 @ 10:21:14
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0