BLIR GALEN!!!

Hejsan!

Jag tror allvarligt talat att jag blir galen på denna väntan=/ jag bara vill att lillsnutten ska komma nu, känns som jag kommer vara gravid i resten av mitt liv =O!
Kan inte dom där värkarna bara börja, det vorde ju så underbart!  Låter kanske lite sjukt att jag bara går och väntar på att få ont, men ni kanske fattar endå!

Det är bara 4 dagar kvar till beräknat förlossningsdatum men jag tror inte att jag kommer gå över tiden så det bara skriker om det. Varför ska lillsnutten tycka att det är så mysigt i min mage?!<3

Har inte sådär jätte mycket att skriva om idag faktiskt, det är bara en sak som snurrar i mitt huvud idag och det är att jag vill åka till förlossningen nu och få våran lilla älskling!



I vilket fall som helst så blev det inget Gossip Girl tittande för min del, blev en långpromenad med hundarna ist =)
Kände att jag behövde en promenad mer än att sätta mig i soffan och glo tv!

Sen kom mamma och Mimmie hem från jobbet, så Mimmie och jag har satt ihop skötbordet idag=D Det blev jätte fint !<3

Sen nu på kvällen har vi käkat lite god mat, min favorit mat ! <3  Sen så har Mimmie och jag bara spelat kort =) Det gick väldigt bra för mig idag faktiskt! Det behövde jag =P

Så nu sitter jag bara och väntar på att Jocke ska sluta jobbet och komma hem så jag får pyssla om honom lite, och så blir jag på bättre humör när han kommer =)<33


Bilderna från vecka 39+0 har jag inte lagt in på daton än, men dom kommer =)

Tänkte slänga in en text om vad som händer i vecka 39 !<33

Du är nu gravid i vecka 39. Bebisen är omkring 50-51cm lång och väger 3.5-3.8 kg. De flesta bebisar ökar fortfarande i vikt men en del magrar faktiskt vid den här perioden. Det börjar bli trångt i livmodern nu och då bebisen snurrar och vrider sig där inne så kan det hända att navelsträngen lägger sig kring halsen. Omkring 20% av alla bebisar föds med navelsträngen omkring halsen, vilket kan påverka bebisens hjärtljud mot slutet av förlossningen. I de flesta fall innebär det inget hot mot bebisens hälsa och barnmorksan för helt enkel navelsträngen över barnets huvud i samband med födslen.


Nu ska jag inte skriva mer, måste tänka på lite annat, så ska fortsätta prata med Evelina som räddar mina tankar som gör att jag blir galen!!

Men ta hand om er alla
Puss och Kram
<333





Vad folk tycker ^^
Postat av: Zara

vet hur de är att vänta å längta. men tror att vad enda liten konstig känsla är sååå, nu åker vi snart ;) MEN det är när gått över ditt datum som de börjar bli låååång väntan. varje dag känns som en månad. gick över 15 dagar med P å 13 med O... så jag hoppas att du slipper vänta mycket längre nu. styrke kramar till er å lycka till =)

2009-09-22 @ 22:01:55
URL: http://grabbarnasmamma.bilddagboken.se
Postat av: Anna - Gravid & Hundtokig!

Den där eviga längtan! Jag blir avis på dig som "bara" har 4 dagar till BF medan jag sitter här med mina 12 :P

Om jag går över tiden så kommer jag att bli stollig, nej nu får den lille kika ut och det samma säger jag till din där inne i magen! Nu får det vara färdigmyst :)



Jag spatserar runt här hela dagarna med mina förvärkar och sammandragningar, men inte blir det något mer heller.. Nej då. Jag bara vill att det helt plötsligt ska börja forsa vatten eller göra riktigt förbannat ont och inte gå över! Haha, aldrig trodde jag att jag skulle längta efter smärta, men oj så fel man kan ha :)



Krams!

2009-09-22 @ 23:43:29
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0