LÄGENHET/BARNMORSKAN!

Hejsan!

Sent blogginlägg nu igen, måste verkligen skräpa mig nu tycker jag !

Meningen var ju att jag skulle hinna blogga under dagen idag ju. Men när jag hade skrivit klart i bloggen igår så fick jag en svag tanke ( ska inte jag till barnmorskan imorgon ) så jag sprang ner till köket och kollade på lappen, och visst var det så !

Vaknade runt 10:00 idag, blev lite tv tittande med Mimmie ett litet tag sen så var det dags för att äta lunch.
Mimmie gick ut med hundarna en liten sväng och jag började fixa iordning lunchen=)

Vi spelade lite kort under tiden som vi käkade lunch och jag kan ju inte direkt skryta med att det gick bra för mig, tror nog aldrig att jag haft sån otur i kort som idag faktiskt =O
När klockan började närma sig 14:30 så kom mormor och morfar ut eftersom dom skulle skjutsa in mig till barnmorskan =) Fixade först iordning lite fika till dom, sen så gick jag in och fixade iordning mig lite grann också.

Vi åkte 15:15 från Mora så jag var nog inne till 15:30 så blev att sitta och blädra i mamma tidningar i väntrummet tills klockan blev 15:45 ;) Fick iaf klara besked om att lillsnutten har fixerat sig rejält till förlossningen så han är redo för start=D WOHO känns underbart! Hade även en liten ytte pytte blödning igår, så jag frågade henne idag om det var någe farligt med det, men hon sa bara att det är ett tecken på att det kan starta snart=D Så jag är hur glad som helst över den nyheten! Jag kanske inte behöver gå över 2 veckor helt och hållet!!! GRATTIS TILL MIG SÄGER JAG BARA!  Fick även höra hjärtljuden idag igen, vilket alltid är lika underbart, det är verkligen helt underbart att vänta barn=D<333
Barnmorskan hoppades nu för min skull att det var sista gången vi ses=) Fick en ny tid till nästa Måndag ifall att lillsnutten bestämmer sig för att stanna längre här inne i magen !



Efter barnmorskan så kom Jocke och hämtade mig, fick stå och vänta ett litet tag utanför eftersom han slutar jobbet 16:00 och ta sig ner till stan i fyra trafiken är ju inte det lättaste:P
Men men när han väl kom fram så fick jag en väldigt glad nyhet=D Vi skulle åka och kolla på en lägenhet klockan 19:00 så det var bara att stressa sig hem, så vi hann göra mat innan vi skulle åka! Blev makaroner och korv idag!

Mimmie och Mamma hängde såklart med oss in och kollade på lägenheten, den ligger typ brevid Mimmie och Jimmis lägenhet så det är bra =) Jag gillade verkligen lägenheten, så imorgon bitti ringer vi direkt dit och säger att vi vill ha den =D Ohh jag är så jätte glad idag, den här dagen blev inte så jobbig som alla andra dagar iaf=D


När vi kom hem så gjorde vi inte sådär jätte mycket, vi satte oss bara och tog det lugnt i soffan och kollade lite tv=)

Jocke gick upp och la sig efter ett tag eftersom han ska upp och jobba tidigt imorgonbitti=)
Jag satt kvar uppe med Mimmie för vi skulle kolla på roast på berns eller vad det heter?!  Jag tyckte faktiskt inte att det var speciellt roligt, men nu vet jag det iaf =)  Blev ett sent blogginlägg igen eftersom jag kollade på tv så sent!

Men jag ska försöka att skriva lite tidigare imorgon. Ska även försöka lägga mig lite tidigare imorgon. Känner mig lite elak när Jocke har fått gå och lägga sig ensam nu flera kvällar i rad:P<33

Men men nu så ska jag avsluta här, ska läsa allas bloggar som jag följer =) Sen så blir det natti natti för min del med !

Hade tänk lägga in bilderna på min mage från vecka 40+0 men vi har packat ner kameran i väskan som vi ska ha med till förlossningen så får se om jag hinner fixa det imorgon annars kommer bilderna nån annan dag!


Sov gott alla och ta hand om er
Puss och Kram
<333

Vad folk tycker ^^
Postat av: Linda Pettersson

låter som en toppen dag elin :D du vet när du skrev att du hade blödigt, har du börja öppnat dig lite eller ah?? :P hihi kul att det är på gång nu iaf :D ha det bästa och tack för igår!!! behövdes verkligen, älskardig!<3<3<3<3<3

2009-09-29 @ 11:47:20
URL: http://llpettersson.blogg.se/
Postat av: Matilda

Vad roligt med lägenheten! Hoppas att lillen kommer ut snart. Mimmie sa att du var lite arg över att inget hade hänt. :p

2009-09-29 @ 16:03:37
Postat av: Anna - Gravid & Hundtokig!

Vad bra att din lille snutt har fixerat sig riktigt ordentligt! Nu kommer h*n nog snart ska du se :)

Att ha små blödningar är inte alls farligt, utan precis som din barnmorska sa ett tcken på att det är på G snart! Tror till och med att de kallas för teckenblödningar :P



Min bebis verkar vara av den där envisa sorten som bara vill göra saker på sitt egna lilla vis, den busungen har inte ens fixerat sig ännu!



Kram

2009-09-29 @ 16:41:24
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0