Hittade den här hos min favorit blogg <3


Kopierade den här från Anna :)

När fick du reda på att du var gravid?
13 Februari 2009 Kl. 19:06
Blev det en chock? Kan man lugnt säga, stod helt still i huvudet... Visste inte om jag var glad eller ledsen:P
Hur gammal var du? 16
Hade du mycket halsbränna? Nej, Hade bara lite nån vecka innan förlossningen
Spydde du mycket? Nej, det kan jag inte påstå. Spydde en gång under hela graviditeten  :)
Var det någon favoriträtt som ändrades? JA! Kunde inte äta kinamat :(
Hade du mycket foglossning? Nej
Hade du sammandragningar? Nja... Lite nån vecka innan för förlossningen
Ditt sf mått som störst? Ca 33
Har du fått bristningar? Japp! Det ser ut som att en tiger blivit arg på min mage
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Jag var helt säker på en pojke
hoppades du på? Att vi skulle få ett friskt barn såklart :)
Hade du mycket vätska i kroppen? MASSOR!
Hur mycket gick du upp i vikt? Ca 20 kg
Hur ser du på graviditeten idag? Helt underbart :) Älskar att vara gravid :) <3
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jadu... Ha en naturlig förlossning utan bedövning, och att allt skulle gå bra :)
Gick du över tiden? Japp... 42+1 Vecka.. 2 veckor och 1 dag över tiden
Födde du för tidigt? Absolut inte
När började din förlossning? Vakande på morgonen den 10 Oktober sen så blev det bara värre under dagen, och den 11 Oktober så kom hon ut :) <3
Hur lång tid tog det? Ca 23 timmar
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 3 cm, LÅNGT kvar till 10 cm!
Vad tyckte du var jobbigast? Trycket neråt, det var jobbigt innan jag fick börja krysta
Var du rädd för något? Att Molly inte skulle klara sig eller ta skada på någe vis
Grät du? Japp, eller blandning mellan gråt och J*VLIGT förbannad, sen grät jag när dom la upp våran underbara dotter på bröstet <3
Skrek du? Ja, jag var ju lite förbannad där ett tag, och då skrek jag!
Tog du nått smärtstillande? Ja, lustgas och EDA(Ryggbedövning)
Blev du sydd? Nej, Jag klarade mig :D
Dragen med sugklocka? Nej, klarade det också :D
Hur många var inne i förlossningsrummet? En barnmorska, en undersköterska och så Joakim såklart <3
Hade du någon nära med dig? Ja, Joakim :)
Hur stor var bebisen? 3380 gram och 50 cm <3
Blev det en pojke eller flicka? Flicka
Vad fick den heta? Molly Mimmie Liisa Skogsberg <3
Hur ser du på förlossningen idag? Helt otroligt, en underbar känsla<3 Det går faktiskt inte att beskriva bara såhär :P
Var allting värt det? JA! <3 Det bästa som hänt mig ! <3










Vad folk tycker ^^

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0