Solglasögon/amning

Hej,hej!




Jag har i flera dagar sätt folk som går runt med solglasögon när det är molningt ute... Alltså jag förstår inte riktigt för det heter solglasögon!
Det kanske bara är jag som tycker att dom är till för att användas när det är SOL ute. Jag tycker att det ser mest löjligt ut när man går runt med dom när det är t.ex mörkt ute!
Ja det var vad jag hade att säga om solglasögon idag!

Nu har jag läst lite på en tråd om amning (jag älskar att läsa om graviditeter och sånt) och det är väldigt många som säger att man MÅSTE amma!
Jag tycker faktiskt att det är upp till var och en att bestämma hur man vill göra. Jag tror inte att jag tänker amma nästa barn... Jag ammade Molly i max 3 veckor och det var hemskt!
Jag hade så j*vla ont så jag grät varje gång hon skulle äta och inte nog med det så skrek hon också eftersom hon inte blev mätt på min mjölk.
Plus att det strulade till och från... Ibland kom det mjök och ibland kom det inte på en hel dag. Tillslut så gav vi henne ersättning och hon blev så nöjd :)
När min mjök kom igång igen så försökte jag att amma henne eftersom alla sa att det är så bra för barnet, men då ville hon inte amma eftersom hon var så nöjd med flaskan där det ALLTID kom mat :)
Tyvärr så fick jag genomlida över 1 veckas mjölkstockning innan mjölken försvann vilket inte var någon hitt!
Så som jag sa innan så tror jag inte att det kommer bli någon amning med nästa barn :)
(jag är inte gravid)

Men, men vad tycker ni alla om det här med amning då? :)
Puss & Kram
<3

Vad folk tycker ^^
Postat av: Balida

sv: Jaha okej ^^ Du kan ju köpa ett litet billigt keyboard som du kan ha i lägenheten med en pedal :)

2011-04-05 @ 20:51:01
URL: http://balida.blogg.se/
Postat av: Patience -Ung & Gravid

sv: tack :) Brukar dra mig för att kommentera såna stora bloggar för man kan få väldigt mycket knivhugg i ryggen efteråt. Tyckte dock att det behövdes i detta sammanhanget :P



MVH Patience

2011-04-05 @ 21:09:35
URL: http://mylovingbaby.blogg.se/
Postat av: evelina fahlström

Självklart så är det helt upp till var och en! Ingen kan ju komma och säga att du MÅSTE amma ditt nästa barn liksom, haha. Det där får man ju känna sig fram till, själv :) Så jag tycker du har vettiga åsikter ang. detta :D <3<3

2011-04-05 @ 21:29:00
URL: http://fevelina.blogg.se/
Postat av: Patience -Ung & Gravid

sv: Jo dom är väldigt omogna båda två. Var inte alls mogna att bli föräldrar & ha det stora ansvaret på sig. Dock tycker jag att kevin verkar vara en normal kille, litar mer på det han skriver än det hon skriver.

2011-04-05 @ 21:45:13
URL: http://mylovingbaby.blogg.se/
Postat av: Emelie - 19år och tvåbarnsmamma!

Jag tycker att man ska göra som man själv vill. Jag ammade inte min dotter alls för jag ville inte, sonen har jag ammat ifrån start och jag ångrar faktiskt lite att jag inte ammade dottern nu ^^ Men som sagt, upp till var och en. Amning ska vara något fint inte något som gör att man mår dåligt =)

2011-04-05 @ 22:50:38
URL: http://mammatillebbaa.blogg.se/
Postat av: Emelie - 19år och tvåbarnsmamma!

Jag tycker att man ska göra som man själv vill. Jag ammade inte min dotter alls för jag ville inte, sonen har jag ammat ifrån start och jag ångrar faktiskt lite att jag inte ammade dottern nu ^^ Men som sagt, upp till var och en. Amning ska vara något fint inte något som gör att man mår dåligt =)

2011-04-05 @ 22:50:38
URL: http://mammatillebbaa.blogg.se/
Postat av: Anna - Ensamstående ung mamma till Saga & gravid i vecka 28!

Jag tycker som dig, det är helt upp till var och en!

Jag älskar ju att amma, och det har funkat så bra för mig och Saga som ammar en kort stund på kvällarna fortfarande. Saga vägrade ju ta flaska när hon var yngre, så det är ju tur att min mjölk räckte, haha!



Med pyret i magen vill jag också amma,men kommer nog att skaffa amningsskydd(eller vad det nu heter) som skyddar bröstet så att man inte får så otroligt ont, för ont hade jag och fick mjölkstockning 2 gånger. Men efter ett tag då jag lärde mig att slappna av så började det gå jättebra med amingen och sedan dess har det som sagt gått kanonbra!



Håller med hon som skrivit ovan här, amning ska vara fint, trevligt och något som både mor och barn gillar. Gör man inte det, ja då ska man inte känna sig tvingad att amma :)



Kram!

2011-04-06 @ 13:11:06
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/
Postat av: Terese , Gnälliga morsan

Amma eller inte amma, det är den eviga frågan! :D självklart gör alla mammor som de vill, jag har inte ammat en droppe med isolde, visste när jag var gravid (och innan) att jag inte ville amma. Blev aldrig tvingad på BB heller (jag har hört att många har blivit)

Fick tabletter som stoppade mjölkproduktionen. Tror inte att jag ska amma med nästa barn heller, men vem vet vad jag känner då?

2011-04-06 @ 13:43:41
URL: http://froststedts.blogg.se/
Postat av: susanne

Jag ammade inte Gabriel... han föddes ju i v 25 så det gick inte.. när han väl blev så gammal så det gick så hade jag ingen mjölk kvar.... pumpade iaf en månad till honom... tror itne jag kommer amma nästa barn heller... e så bekvämt med flaska.. man kan dela upp jobbet mellan föräldrarna.. modersmjölksersättning e lika bra som bröstmjölk.. o ska man nu få massa argbiggor på sej så kan jag väl pumpa ut skiten så dem får bröstmjölken

2011-04-06 @ 20:10:43
URL: http://tinkerbellan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0