21+0 <3

Hej,hej!



Idag har jag vart ute hos mamma igen (vad ovanligt) för att hinna måla lite innan jag skulle hämta upp Mollybusen från dagis :)

Efter dagis så åkte vi hem till Mimmie, vi åkte från henne strax innan 18:00 så vi blev kvar där ett tag :P

Mimmie fick känna när lilla bebisen sparkade, h*n sparkade tyvärr inte sådär jätte hårt som h*n brukar göra när jag lägger mig... Men dom blir ju starkare för varje dag som går :)

Molly fick en smurf av Mimmie när vi var där och hon älskar den :P 
När hon gick och la sig så var det smurfen som hon skulle ligga och krama... Det brukar vara Alfons som hon ska krama men idag fick Alfons ligga bakom smurfen med en filt medan Molly och smurfen delade täcke :P

Molly hittade sin gamla liggdel till vagnen  ute hos mamma som hon
bäddade ner sig i och låtsades sova :P

Jag älskar dig så mycket min underbara lilla tös!
MollyBusen
<3

Idag går jag in vecka 21+0, så tiden den tickar på fort framåt :)

Ska klistra in texten om den här veckan som vanligt!

Vecka 21+0

Vissa kvinnor får halsbränna vid det här stadiet. Det kan kännas som en brännande känsla i bröstet och du kan även få sura uppstötningar. Det finns receptfria läkemedel som neutraliserar magsyran, t ex Gaviscon. Blir det extra besvärligt kan din läkare skriva ut medicin. Kanske kan dusvettas ovanligt mycket och det beror helt enkelt på de extra kilon som du nu bär runt på. Omkring denna vecka känner du livmodern strax under naveln

Ditt barn är ca 16cm långt mellan huvud och stjärt och väger omkring 420g. Det kan röra sig fritt i fostervätskan och kan sparka både långt upp i magen och ända nere vid blygdbenet. 

Nu är matsmältningsapparaten tillräckligt utvecklad för att kunna tillgodogöra sig vatten ur det fostervatten som barnet sväljer. I början av graviditeten är det moderkakan som producerar fostervatten men när njurarna fungerar ungefär i fjärde månaden, tar de över produktionen.Njurarna tar även hand om en del avfallsprodukter i barnets blod och tillverkar urin av dem. Men det finns inte mycket urin i fostervattnet utan det mesta av avfallsprodukterna som bildas, transporteras bort via moderkakan och ut i ditt blodomlopp. Det är dina egna njurar som tar hand om det mesta av renandet efter barnet

Sinnesorganen som barnet ska använda för att lära känna världen utvecklas nu raskt. Smaklökarna på tungan är färdiga. Hjärnans och nervtrådarnas utveckling har kommit så långt att barnet ska ha fått känsel. Vid ett ultraljud skulle du nu kunna fånga en bild, där barnet suger på tummen eller smeker sitt ansikte.

 

 






Älskar dig min lill skrutt
<3


Nu ska jag försöka hinna titta igenom lite bloggar innan jag ska titta på Grey's anatomy :D




Puss & Kram
<3



Vad folk tycker ^^
Postat av: sanna suomela

Svar: Tack Elin! =)



Fin bild på dig, riktigt vacker! :)

2011-11-10 @ 09:01:01
URL: http://ssannassuomela.blogg.se/
Postat av: Jessica ♥ Mamma till Alicia ♥

Fin bild :)



SV: Va roligt! När jag väntade Alicia ville vi också att det skulle bli en överraskning, men ju mer tiden gick, ju mer ville vi veta :P Så vi höll tyvärr inte det hehe.

2011-11-10 @ 23:27:04
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0