Vecka 20+0 <3

Hej,hej!
Våran lilla tös blev sjuk inatt, så hon har hostat som en galning hela natten :/
Hon fick vara hemma från dagis idag såklart, så vi har bara tagit det lugnt. Linn kom förbi en sväng idag och det tyckte Molly var riktigt roligt, men hon blev väldigt ledsen när Linn åkte hem.

Precis när jag hade tänkt börja fixa Molly inför natten så plingade det på dörren, det var mormor och morfar som hade vart ute på en promenad så dom ville komma förbi och hälsa på lilla sjuklingen :)

Dom stannade ungefär 30 minuter så Molly fick leka lite till innan det blev läggdags :P

Nu sover hon iaf som en stock, hoppas hon mår bättre imorgon när hon vaknar :)

Idag går jag in i vecka 20+0 <3

Så nu har halva tiden gått av den här graviditeten :)

Lille bebisen har faktiskt börjat sparka riktigt hårt, och det är riktigt mysigt! 

Det som är skönt nu är att jag nästan aldrig mår illa längre :) Det som är lite halvjobbigt är att mina bröst läcker som jag vet inte vad... Som tur är så läcker dom mest på kvällarna/nätterna. 
Jag har redan börjat få vätska i fötterna... Hoppas det inte blir lika mycket vätska som det blev när jag väntade Molly!

Här kommer iaf texten om veckan jag är i nu... Bild på magen försöker jag fixa imorgon för jag orkar inte fixa det just nu :P


Vecka 20+0

Ungefär vid den här tiden är det dags för ett nytt besök hos MVC. Modern märker att barnet rör sig alltmer och det går ibland att se dess rörelser.Livmodern växer alltmer och skjuter fram magen. Det kan hända att naveln börjar puta ut, i sådant fall kommer den att göra det tills förlossningen. Bröstkorgen växer och det kan vara mycket bekvämt med en justerbar BH. 

Ditt barn är 14-16cm långt från huvud till stjärt och väger ca 350g. Barnet är fortfarande mycket litet men växer snabbt och är nu halvvägsNu följer en kritisk fas i utvecklingen av sinnesorganen - hörsel, syn, känsel, smak och luktÄntligen kan barnet höra och känna igen din röst. De olika sinnesorganens nervceller utvecklas nu i sina specifika delar av hjärnan. Nybildande av nervceller har trappats ned något, och koncentreras istället till utveckling av komplicerade förbindelser mellan nervceller som krävs för funktioner som minne och tänkande. Bär du på en flicka finns det redan omkring två miljoner ägganlag i äggstockarna. Barnet kan nu njuta av att sträcka ordentligt på armar och ben, eftersom nervsystem och muskler har utvecklats tillräckligt för att det ska vara möjligt.

Puss & Kram
<3

Vad folk tycker ^^
Postat av: evelina fahlström

Svar: Haha joooo :D

2011-11-03 @ 20:46:39
URL: http://fevelina.blogg.se/
Postat av: evelina fahlström

Svar: Ja jag har sett det.. Hon kanske tröttnade på alla kommentarer.. Jag kanske var droppen ;)

2011-11-03 @ 20:50:20
URL: http://fevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0