Vecka 22+0 <3

Hej,hej!


Jag har visst inte bloggat på en vecka... Tiden har bara försvunnit!

Jag har inte orkar göra något den senaste veckan för min hjärna tycker tydligen inte att jag beöver sova på nättern längre, och om jag får sova något så är det max 4 timmar men det är inte så ofta jag får sova så länge :/
Min kropp tycker däremot inte att det är lika roligt att vara utan sömn kan jag meddela och mitt humör är inte på topp när jag är trött!

Jag är glad över att Jocke orkar med mitt hemska humör och försöker göra allt för att jag ska få sova lite iaf. 

Så en stor puss på min fina älskling för att han är helt underbar :) <3


Igår var jag iväg med min syster till Heron City för att gå på Twiday :D

Det hela startade klockan 15:30 men första filmen kom igång 16:00 för dom hade lite tävlingar och sånt innan :P

Premiären på Breaking Dawn part 1 började såklart klockan 00:00 och jag älskade verkligen filmen, den var helt otrolig :D
Jag kanske smiter iväg och kollar på den en gång till på bio... Fast då kollar jag här i Eskilstuna ;)


Hur som helst så kom jag i säng klockan 05:00 imorse och jag kollade på klockan sista gången 06:00 och då hade jag inte somnat än... Men jag måste ha somnat strax efter jag kollade på klockan då, sen vaknade jag klockan 08:00 när Jocke och Molly började låta nere i köket.

När vi hade lämnat Molly på dagis så körde Jocke hem mig och sa att jag behövde lägga mig i sängen ett tag innan jag svimmade... Så jag somnade faktiskt och sov i lite mer än en timme!


Idag går jag in i vecka 22+0 :D

Jag tycker att veckorna bara flyger iväg om jag ska vara ärlig... Det är ju ifs skönt att tiden går lite fortare för då kommer ju snart lille bebisen :)

Jag slänger in bilder på magen och en text om vecka 22 som vanligt =)



Vecka 22+0


Dina bröst kan eventuellt läcka råmjölk, ditt barns första kost. Montgomerys körtlar på vårtgårdarna, producerar ett fuktigt ämne som skyddar dina bröstvårtor vid amning. Din hudfärg kan förändras och områden med mycket pigment t.ex. vårtgårdar, födelsemärken och fräknar mörknar. Håret kan kännas tjockare och det beror på att du nu inte tappar speciellt mycket hår, vilket annars är det normala. När barnet är fött kommer du att tappa hår som vanligt igen. Kom ihåg att sköta tandhygienen, hormonerna kan påverka ditt tandkött och få det att svullna

Nu har barnet blivit ungefär 19cm långt mellan huvud och stjärt ochväger ca 500gBarnet har fått en dygnsrytm. Det både sover och är vaket. Antagligen är det som mest livligt när du vilar dig. Svettkörtlar har utvecklats och huden är inte lika genomskinlig. Naglarna är fullt utvecklade och fortsätter att växa. Hjärnan växer mycket snabbt och speciellt den del som ligger mitt i hjärnan - germinal matrix. Dess uppgift är att tillverka hjärnceller fram till att barnet är fött och försvinner sedan. Barnets hjärna fortsätter dock att växa fram till fem års ålder.









<3




Nu ska jag gå och skära upp lite citroner innan Grey's Anatomy börjar :)

Våran söta lilla dotter somna så mysigt i bilen idag :)
Älskar Dig
<3


Kvällsgodis
:)



Puss & Kram
<3


Vad folk tycker ^^
Postat av: amelie

Vi ska flytta till Jernberghsgatan, ligger lite längre upp på söder, mot tunaforsskola/skogsängen! :)

2011-11-18 @ 08:44:31
URL: http://ameliekarinmaria.blogg.se/
Postat av: evelina fahlström

Svar: Oh, får se om jag gör den eller inte då ;)



SHOOLA <3

2011-11-18 @ 16:44:31
URL: http://fevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0