Hej hopp alla fina människor :)

Hej,hej!



Ja, jag blev ju som sagt flyttat bakåt några dagar i graviditeten så jag går in i vecka 18+0 idag :)


Lillplutten rör på sig för fullt där inne i magen och det är ju så mysigt =) Jocke har tyvärr inte fått känna när h*n sparkar än, för så fort jag säger att h*n sparkar och Jocke kommer för att känna så slutar h*n såklart :/
Men, men sparkarna blir ju starkare sen och då är det ju lättare för Jocke att känna sin lilla bebis =)


Ska klistra in texten för vecka 18 också :)


Vecka 18

Om det är din första graviditet kan det vara bra att veta att det inte är magen som kurrar utan barnet som rör sig. Nu kan du vara riktigt säker på att det finns en baby där inne. Vid det här laget är du förmodligenlika pigg som innan graviditeten och det är möjligt att sexlusten ökar. Höga östrogenhalter i din kropp får blodmängden i bäcken- området att öka. Detta bidrar till att du oftare och snabbare än vanligt blir sexuellt upphetsad. Varsamma samlag under graviditeten är helt riskfritt, men kontakta din MVC om du är orolig. 

Det 16 veckor gamla barnet är nu 12,5-14cm långt mellan huvud och stjärt och vikten ca 200g. En enormt aktiv period börjar med rejäla träningspass. Han eller hon vrider och vänder på sig, sparkar och slår. Små luftbubblor som kallas alveoler eller lungblåsor bildas nu i lungorna. Fingrar och tår ser alltmer färdiga ut, och de virvlar och ränder som utgör barnets unika fingeravtryck börjar framträda. Nu ligger ögonen i rätt läge och i tarmen har barnets första avföring samlats - barnbeck. Om det skall bli en pojke så bildas prostatan nu. 

Ofta görs en ultraljudsundersökning i vecka 16-19, det görs dock inte alltid för de som gör NUPP-test i vecka 13.



Idag har jag umgåtts med KusinLinn och Systeryster :)

Det var trevligt och sitta och prata om allt och inget :P När klockan var strax innan 14:00 så åkte syster hem på cykeln och Linn hängde med mig till dagis för att hämta upp Mollybusen :)

Sen åkte vi vidare hem till mormor och morfar en sväng för jag hade bestämt med mamma att vi skulle komma dit när dom färgade håret. 
Efter det så åkte jag och Molly hem. Vi har lyssnar på julmusik och dansat omkring som galningar, haha!

Det är så roligt att hon älskar julmusik lika mycket som jag gör :D

Lilla tösen somnade strax efter 18:00, hon var extremt trött idag, så hon har nog haft en livlig dag på dagis idag :P


Nu ska jag läsa igenom alla roliga bloggar och se om dom har skrivit något :)

Puss & Kram
<3

Vad folk tycker ^^
Postat av: linn

Svar: Nu har jag lagt upp bilder på käk och värmeveranda :)

Förresten vilke söt litet barn som badar! (: <3

2011-10-20 @ 17:27:45
URL: http://linnhademalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0