Vecka 35+0<3

Hej, hej!





Idag går jag in i vecka 35+0 <3 Det närmar sig med storsteg nu. Lillskrutten är med andra ord beräknad att komma om 5 veckor :D
Du får gärna titta ut lite tidigare även om jag räknar med att du kommer ligga kvar i två veckor extra :P
Jag har tänkt länge att jag ska börja packa bb-väskan men jag gör ju aldrig det. Antagligen så drar jag ut på det bara för att jag är så säker på att jag kommer gå över tiden. 
Men det vore ju bra att ha den färdigpackad ifall att det skulle hända något tidigare. 

Jag vet ifs inte riktigt vad jag ska packa ner... Kläder till lillskrutten har jag redan tagit fram så det är bara att slänga ner i en väska. 
Får försöka ta itu med det i helgen helt enkelt :)


Här kommer texten om vecka 35 :) <3



Vecka 35+0






Det är inte ovanligt att modern får ont i ryggen eller bäckenet i det här stadiet
. Anledningen är att ligamenten och musklerna i korsryggen har mjukats upp av graviditetshormonet relaxin. Även barnets tyngd påverkar bäckenet att vidga sig inför förlossningen. Brösten är nu tyngre och bröstvårtorna blir större

Ditt barn är omkring 33 cm långt från huvud till stjärt och väger ca 2,6 kg. Barnets centrala nervsystem håller på att mogna, matsmältningsapparaten är nästan färdigbildad och lungorna är vanligtvis helt färdiga. Risken för andningsproblem om barnet föds nu, är mycket mindre jämfört med för några veckor sedan. Nittio procent av alla barn som förds i denna vecka överlever utan några allvarliga men. Nu börjar barnets armar och ben bli knubbiga och fina. Barnet har väldigt lite rörelseutrymme så det fyller ut nästan hela livmodern och tvillingar är ännu mer trångbodda.



Bilden ska jag försöka hinna slänga upp lite senare, annars kommer den upp imorgon :)




Idag har jag vart ute hos mamma och skottat lite. Jag kan meddela att det inte är det bästa att göra när man har foglossning!
Så nu sitter jag där jag sitter, för jag kan knappt ta mig framåt själv!
Men det var skönt att skotta sålänge jag gjorde det iaf :P


Nu ska jag gå och äta lite mat :) Men vi hörs sen!

Puss & Kram
<3





Vad folk tycker ^^

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0