Vecka 32+0 <3

Hej,hej!




Idag går jag äntligen in i vecka 32+0 :) Den här veckan gick riktigt fort, så jag hoppas att resten av alla veckor också flyger iväg :P

Sen gör det ju inget om lillskrutten bestämmer sig för att titta ut lite tidigare ;)
Runt vecka 38 får h*n väldigt gärna komma!!


Igår så kom det lite blod på pappret.. Det var inte jätte mycket men en liten skvätt. Jag ringde aldrig in och kollade vad dom tyckte utan bestämde mig för att ringa om det skulle komma mer, men det har inte  kommit något mer blod än iaf :)

Idag har jag spenderat hela dagen med min kusin Linn. Vi har egentligen inte gjort sådär jätte mycket... Vi stannade på Tuna Park för att köpa ett par leggins till mig och så köpte jag även två små bodysar :)

Efter det så åkte vi hem till mig och sen har vi bara setat här och snackat av oss MASSOR, och det behövde vi :P

Så tack för dagen Linn<3





Här kommer iaf texten om vecka 32 :)




Vecka 32+0




Din barnmorska gör vid varje undersökning en bedömning av barnets tillväxttakt och lyssnar på dess hjärta. På vissa håll görs en ultraljudsundersökning den här veckan. Du ökar nu i vikt, snabbare än i något annat skede av graviditeten. Kanske förvånas du över hur stor din mage kan bli. Snart har livmodern intagit det högsta läget som den kommer att ha, ungefär 12cm ovanför din navel.

Barnet är nu ca 29 cm från huvud till stjärt och väger omkring 2 kg.Skulle det födas nu kan det klara sig i kuvös. Kuvös behövs bland annat för att underhudsfettet ännu inte är utvecklat. Nu fungerar barnets fem sinnen och hon eller han kan också vrida på huvudet. Alla inre organ fortsätter att mogna, tånaglarna är färdiga och huvudhåret fortsätter att växa. Barnet sover ca 90-95% av tiden - men under de vakna perioderna tränar den på att öppna och stänga sina ögon.Andningslektioner pågår hela tiden för att stärka lungorna och få dem att mogna. Relativt ny forskning visar att andningsövningarna även stimulerar lungorna att tillverka ett ytaktivt medel, som behövs för att lungorna skall utvecklas på rätt sätt.



Bilden får jag kolla med Evve om hon kan slänga upp. För som ni vet så är min dator lite knäpp när det gäller att ladda upp bilder på bloggen :/


Puss & Kram
<3




Vad folk tycker ^^

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0