Min vanliga tur!

Hej,hej!


Igår kväll när jag och älsklingen satt och kolla på film så fick jag extremt ont i ryggen bara sådär... Det slutade med att jag låg här och grina och kunde inte ligga still. Jocke ringde mamma och kollade hur pappa hade det i ryggen när han dog, men mamma sa att det nog inte var det.
Hur som helst så bad han henne komma in hit för att sitta hos barnen så vi kunde åka upp.
När mamma väl hade börjat åka så släppte det så han ringde tillbaka och sa att hon inte behövde komma in.

Sen ungefär 40 minuter senare så vaknade jag igen och hade så ont att jag bara skrek och grina :/ Så då blev det ett samtal till min kära mor igen. Hon åkte iaf in direkt och jag satt och spydde för att jag hade så ont!

När mamma kom så hängde hon med mig upp, tyckte det var bättre att Jocke var kvar hos barnen.
Väl där uppe fick jag smärtstillande inte för att det hjälpte speciellt mycket. Efter massor av prov och klämmande och kännande så sa hon att jag antagligen har gått och fått gallsten. Så det blev mer smärtstillande eftersom den första dosen knappt hjälpte!

Blev hemskickad med lite smärtstillande tabletter för att invänta en tid för ultraljud för att se lite mer exakt. 


nu sitter jag här och har ont i både rygg och mage :( 


Får man inte gallstens anfall ofta så vill dom ju såklart inte operera bort det eftersom det alltid är en risk att operera. Så hoppas att jag klarar mig!

Det var iaf min väldigt trevliga dag igår!
Hoppas ni andra hade en mycket bättre dag än jag.

Puss & Kram
<3

Vad folk tycker ^^
Postat av: Johanna

Fan vad jobbigt!



Förr förra fredagen vid elva på kvällen fick jag skitont i sidan av magen, jag ringde till rådgivningen men de sa att det inte var någon fara eftersom jag inte hade feber och kunde gå, så de sa att jag skulle dricka mycket och ta smärtstillande. Tog ipren men det hjälpte inte... låg och vred och vände på mig och allting hela natten, ringde till rådgivningen igen vid fyra på morgonen eftersom inte smärtan hade försvunnit och då bokade hon in en tid på vårdcentralen klockan nio på lördagsmorgonen. Typ då försvann smärtan. Hon trodde att det var urinvägsinfektion och skrev ut ett recept på antibiotika och så skickade hon iväg urinprovet för odling och så sa hon att om odlingen visar något ringer de från min vårdcentral och om inte medicinen hjälper så ska jag ringa vårdcentralen. Hade ont från och till i en vecka, var på vårdcentralen tre gånger och vet inte hur många gånger jag ringt rådgivningen men ingen vet vad det är. Han på vårdcentralen började fråga om jag är gravid eller har klamydia och grejer och trodde att det hade något med tarmarna att göra. Sen när jag var där för tredje gången och frågade om det kunde vara något med njurarna så tog han ett blodprov och jag har inte hört något så det visade väl inget.. Har inte haft samma smärtan efter i fredags men får konstiga känslor ibland. Kul att vakna mitt i natten av smärta eller få ont precis när man ska sova för kan inte sitta eller ligga eller någonting utan att det gör ont. Eller gjorde. :P Ringde rådgivningen en gång och frågade om jag skulle åka in till akuten men hon sa att jag skulle åka till vårdcentralen istället för akuten kommer troligtvis skicka dit mig för att få en remiss till ultraljud eller röntgen.. Kul att ingen bryr sig och man inte får någon hjälp när man har så ont så man gråter och vrider och vänder på sig av smärta flera gånger om dagen varje dag i en vecka liksom. :s Hoppas jag slipper det iallafall! Och hoppas att du mår bättre <3

2012-07-19 @ 19:03:15
URL: http://iccyiw.blogg.se/
Postat av: Elin =) 19 år och mamma till Molly <3

Johanna: Om jag var du skulle jag strunta i att ringa rådgivningen. Åk bara in om du får sådär jätte ont igen för då måste dom ju kolla på dig, Dom måste ju hitta vad det är för fel när du har haft ont sådär länge ju! Herregud säger jag bara, det där jävla sjukhuset är ju helt jävla värdelöst!!

<3<3

2012-07-19 @ 19:48:18
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: Elin

Stackare!! Hoppas de kan kolla på det närmare snabbt. Ingen ska behöva må så där.. Aj! Kramar <3

2012-07-20 @ 13:58:00
URL: http://enrosagerbera.blogg.se/gravid

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0