Förlossningsberättelse

Hej,hej!




Hälften av min gaviditet var extremt jobbig... Jag fick högt blodtryck och sådär så jag kunde ju inte göra så mycket mer än att vila plus att jag mådde allmänt dåligt!

den 26 Mars så åkte jag ut till mamma för att få hjälp med Molly eftersom jag mådde så dåligt. När jag kom ut så tyckte hon att jag skulle gå och lägga mig en stund på soffan för hon trodde att jag skulle svimma, jag såg visst inte så pigg ut!
Jag slocknade på soffan och sov i ungefär 4 timmar. När jag vaknade så packade jag ihop allt och åkte hem för att lägga Molly.
När hon hade slocknat så la jag mig bara i soffan och hade skit tråkigt och var allmänt irriterad!

Kl 21:24 så skrev jag ett inlägg här om att jag mådde piss och att mitt humör inte var det bästa, och så sa jag även att det inte var någon bebis på väg än iaf.
Jag hade ju verkligen inga känningar.... När Jocke kom hem så satte vi oss i soffan och kollade lite tv och så försökte han få mig på bättre humör.
Strax efter 00:00 så gick vi och la oss i sängen och låg och pratade en stund innan vi hade tänkt sova.
Precis när vi bestämde oss för att vi skulle sova så kände jag att det stramade åt i magen så att det gjorde riktigt ont, så jag gick upp för att ta mig en Alvedon och kissa. Kollade på klockan när jag tog Alvedon och då var den 01:32
När jag la mig ner i sängen igen så fortsatte det med bara några minuter mellansrum och jag var tvungen att andas mig igenom varje värk. Dom gjorde EXTREMT ont men jag var ändå inte helt säker på att det var riktiga värkar.
Jocke hjälpte mig in till duschen och ställde in en pall där som jag kunde sitta på medans han spolade varmvatten på ryggen samtidigt som vi klockade värkarna som kom med 4-5 minuters mellanrum.
Jocke ringde mamma direkt när jag satte mig i duschen så hon fick helt enkelt åka in till oss med en jäkla fart.

När mamma kom så hjälpte Jocke mig ut till bilen för jag kunde knappt gå. När vi åkte så ringde han in till förlossningen för jag kunde definitivt inte prata i telefon!

Vi kom till förlossningen kl 03:41 och jag sa till Jocke att jag var helt säker på att jag var världens klenaste människa och att dom antagligen kommer skicka hem oss direkt för jag inte har öppnat mig någonting.
Men jag hade fel, för jag var öppen 7 cm när vi kom in :)
Kl 03:45 gick vattnet av sig själv den här gången :)

Jag blev förflyttat till förlossningsrummet direkt när vattnet hade gått och då fick jag lustgast. Vilket jag tyckte var helt underbart!

Klockan 05:19 fick jag krystvärkar och kl 05:45 så var våran underbara lilla Eddie ute :D
Han vägde 3760g och var 50cm :)
Min första kommentar var: Oh, vi fick en liten pojke :D
Jockes första kommentar var: Vilken hängpung han har :P
Jag måste säga att den här förlossningen var tio gånger bättre än min förra. 4 timmar och 15 minuter är mycket bättre än 38 timmar :)

Även om det gick lite väl fort så var det bättre :P

Blev ingen jättelång förlossningsberättelse men det var ju ingen lång förlossning så :)

11/10-09 och 27/3-12 är dom två bästa dagarna i mitt liv <3
Jag älskar er så mycket mina underbara barn, Molly och Eddie <3


Förlåt om det tog sån tid att få upp förlossningsberättelsen här :P
Puss & Kram
<3







Vad folk tycker ^^
Postat av: evelina fahlström

Haha jaa.. fort gick det! Du hann ju inte ens säga att du åkte in ;) <3

2012-05-29 @ 16:59:14
URL: http://fevelina.blogg.se/
Postat av: elin

kul att läsa! :) hoppas på en sådan förlossning för min del också, men det vet man ju aldrig.. hoppas kan man ju! ;)

2012-05-29 @ 18:16:23
URL: http://enrosagerbera.blogg.se/gravid
Postat av: evelina fahlström

Svar: Ja jag hoppas det! :) <3

2012-06-01 @ 15:34:57
URL: http://fevelina.blogg.se/
Postat av: evelina fahlström

Svar: ja jag hoppas det :) <3

2012-06-01 @ 15:36:12
URL: http://fevelina.blogg.se/
Postat av: Sanna Suomela - Eskilstunas Bloggerska

Hej Elin! Haha vad söt du är, nej jag har inte heller hunnit läsa allt. Bloggandet går lite segt, men nu snart är det ju fan sommarlov så jag mår riktigt bra ändå! :D Hur mår du nu då? :D<3

2012-06-03 @ 11:19:37
URL: http://ssannassuomela.blogg.se/
Postat av: Sanna Suomela - Eskilstunas Bloggerska

Åh va skönt och höra! Kram på dig! <3

2012-06-11 @ 11:23:53
URL: http://ssannassuomela.blogg.se/
Postat av: evelina fahlström

Svar: Håller helt med! Ååh <3

2012-06-14 @ 10:17:56
URL: http://fevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0