upprörda Elin!

Hej,Hej!
 
 
 
 
 

Ja här sitter jag för mig själv och är upprörd!
Pausade sittandet vid datorn för att göra mina 135 Squats, vilket jag trodde skulle lugna ner mig lite... Men det var för lite träning för att bli mindre upprörd!


Hur som helst så är jag något så extremt upprörd för att alla tjatar om det här med hen! Jag hatar bara ordet hen... Är det så svårt att förstå att tjejer är tjejer och killar är killar?! Inget diskiminerande med det tycker jag!
 
 
Sen att folk ska störa sig på att kläderna är indelade i tjejavdelningar och killavdelningar... vad fan spelar det för roll?!
Molly handlar lika mycket kläder på tjejavdelningen som på killavdelningen. Det är ju inte så att jag säger till henne att där finns tjejkläder och det är dom du ska ha och där i killkläder såna som Eddie och pappa ska ha på sig... Utan jag låter henne välja det hon vill ha!

Varför ska folk skapa ett problem som inte ens finns?

Vill man köpa en kjol till sin son, ja men gör det då! Det är inte någon som kommer hindra någon från att köpa det!

Jag är så jävla irriterad på sånt där så jag vet inte ens vad jag ska säga!

Jag personligen hatar kläder med blommor, rosetter och annat krims krams på... Men jag tänker väl inte starta världens grej om det utan jag skiter bara i att köpa det själv, så enkelt är det!!!!


Hela den här grejen har gått lååååång över styr!



Nej jag ska avsluta här för jag är så upprörd att jag inte kan skriva ordentligt!



Återkommer med ett annat inlägg när jag lugnat ner mig lite!

 
 
 
 

Vad folk tycker ^^
Postat av: Nathalie

När det kommer till detta håller jag inte med dig överhuvudtaget (men det vet du nog redan :P).

Hen är ett otroligt användbart ord och har ingenting att göra med att göra flickor till pojkar och pojkar till flickor, eller att förvandla alla till en grå massa. Det är främst ett pronomen som kan användas då könet är okänt (ellet möjligen irrelevant), och för de som inte identifierar sig som varken kvinnor eller män. I till exempel akademiska uppsatser är det betydligt smidigare att kunna skriva hen om t.ex. ett diktjag med okänt kön, än att skriva "han eller hon".
( För massa information om det hela se: http://henom.wordpress.com/lista-over-argumenten/ )

Angående flick- och pojkavdelningar, det spelar visst roll. (varför orkar jag inte gå in på nu, men är säker på att vi kan finna något tillfälle att diskutera det :P )
Förövrigt, om man köper kläder utan att bry sig om vilken avdelning de är ifrån är det självklart toppen (hint: alla tänker inte så långt, och anser att vissa kläder ska killar ha, andra kläder är för tjejer, vilket leder till att barn vars kläder inte följer normen kan bli väldigt utsatta), men vad är då poängen med att ha kläderna indelade till att börja med?


Svar: Du vann just ett pris för att du skrev det längsta svaret på min blogg din lilla plupp :P
Ja vi får ta oss en fika och snacka igenom allt det där tror jag :D
<3<3
Elin Skogsberg

2013-04-24 @ 00:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0