Dags för en liten lista :)

Hur många barn har du idag?
Svar:
 Jag har två underbara barn :) Molly som fyller 4 år nu i Oktober och Eddie som fyller 1 år nu i Mars :)<3

Hur många barn vill du ha?
Svar:  
Jag är nöjd med dom två vi har :D
 
När vill du ha ett till barn?
Svar:
 Jag får väl svara aldrig på den här frågan, eftersom jag redan har fått mina två :P

Skulle den partner du lever med idag, passa som fader till dina barn?
(Hoppa över frågan om din partner redan är fadern).
Svar:
  Då får jag väl hoppa över den då ;)

Vill din parnet, som du lever med idag, ha barn i framtiden?
Svar:
 Nej, som sagt har vi ju våra småttingar redan :)

Tycker du att ålderskillnaden mellan syskon har någon betydelse?
Svar:
 För mig har det stor betydelse. Jag har alltid haft mina syskon som är 2 och 4 år äldre än mig, och jag är väldigt glad över att vi är skapligt täta :D
Jag tycker åldersskillnaden mellan Molly och Eddie är alldeles lagom :D

Tycker du att man ska vara gammal eller ung när man får barn första gången?
Svar:
 Jag tycker inte att det spelar någon större roll hur gammal man är sålänge man känner att man klarar av det. Jag var ju 17 när jag fick Molly och dom flesta tyckte att jag var för ung men det har ju gått mer än toppen så :D


Är en förlossning något som du anser är vackert, eller mest skrämmande?
Svar:
 Mina förlossningar har vart allt annat än skrämmande. Mollys förlossning tog visserligen extremt lång tid men jag tyckte aldrig att det var skrämmande :)
Eddie kom med raketfart så där hann vi ju knappt med att känna något :P
Så mina förlossningar kommer förbli ett vackert minne :) 

Skulle du kunna tänka dig att göra kejsarsnitt eller väljer du hellre en vaginal förlossning?
Svar:
 Nu kommer jag ju inte att föda fler barn, men skriver som jag tänkt inför mina tidigare förlossningar!
Jag har alltid velat föda vaginalt(vilket jag har fått göra med båda).. Men om det hade visat sig att kejsarsnitt behövdes så finns det ju inte mycket att göra :)


Tycker du att alla människor har rätt till att skaffa barn?
Svar: 
Nej, det tycker jag absolut INTE!! Skulle vara glad om det fanns någon som kunde bestämma där, även om det skulle vara svårt. Men det är inte snällt att föda fram ett barn där t.ex föräldrarna tar droger... Ingen sådär jätte bra start i livet för ett barn!
Finns ju många olika saker som man faktiskt kan se att det inte kommer funka med ett barn i bilden!

Vad folk tycker ^^
Postat av: Sanna Suomela -

Så mysigt och läsa igenom din lista! Hoppas du mår bra Elin, kramar till dig och familjen! Puss!

Svar: Kul att du gillar dom :Dvi mår fint här hemma :)
Hur är det med dig? var ett tag sen jag såg dig:P
Puss och Kram <3
Elin Skogsberg

2013-02-20 @ 10:45:17
URL: http://ssannassuomela.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0