Mina ögonstenar <3

Hittade en till lista hos Evve :P
 

Får göra listan två gånger :)
 
Vad heter ditt barn?
Molly Mimmie Liisa Skogsberg (Mimmie efter min syster och Liisa efter Jockes mamma som heter Anna-liisa)
När var du beräknad att föda?
Den 26 September 2009 :)
Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Nej, gick över till vecka 42+2. Så hon föddes den 11 Oktober :)
Hur stor var barnet vid födseln?
3380 gram och 50 cm :)
Hur lång tid tog förlossningen?
ca 38 timmar
Tog du någon smärtlindring?
Japp, epidural, morfin och lustgas
Är du tillsammans med barnets pappa?
Självklart :) <3
Tog ni reda på könet?
Nej, vi ville att allt skulle bli en överaskning :)
Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?
Jag var helt säker på att det var en kille men jag hade ju väldigt fel :P Dom flesta andra trodde att det var en tjej :)
Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Nej :P
Hade du en svår graviditet?
Nej, det var en helt underbar graviditet :D
Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Jag har redan ett till så kommer skriva denna lista om honom också :)
Har du fått några bristningar?
Japp, min mage är allt annat än vacker!
Var du nervös inför förlossningen?
Nej det var jag inte. Det jag var rädd för var att gå och kissa efteråt :P
Hade du några cravings?
Jag var galen i sköljmedel... hade dom inte hållt koll på mig hade jag nog druckit lite :O
Hur reagerade du/ni när du plussade?
Jadu... jag var ju liksom 16 år när jag plussade. Så det var rätt så rörigt i både mitt och Jockes huvud.
Vi skulle ju faktiskt göra abort men jag bröt ihop när vi vär där uppe och skulle göra det.. Så Jocke frågade om vi kunde komma tillbaka en annan dag. Vi fick en vecka på oss att bestämma oss.... När vi kom ut till bilen så säger Jocke: Om du vill ha barnet så vill jag det med... Jag blev extremt chockad så vi bestämmde oss för att tänka för oss själva i en vecka innan vi bestämmde något. En vecka efteråt så låg vi där i sängen och så säger han åter igen, jag vill behålla barnet :) Underbara älskade Joakim, tack för att du har gett mig allt och så mycket mer <3 
Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Var i vecka 12 :)
Hur mycket gick du upp i vikt?
tror det var typ 20 kg.
Hur länge ammade du?
Ammade i 3 veckor :)
Vem är barnet mest lik?
Hon är en kopia av Jocke :D
Vad är det bästa med att ha barn?
Allt :) Så mycket glädje och kärlek dom små liven kan ge är obeskrivlig <3
Vad är det sämsta med att ha barn?
Jadu... tror faktiskt inte jag kan säga något om är sämst. Eftersom allt dom gör, gör mig lycklig. Även om dom skriker så gör dom mig lycklig hela tiden så kan inte se det som något som är sämst. Så jag säger inget :D
Är ditt barn döpt?
Japp det är hon :)
Hur gammal är barnet nu?
3 år och 4 månader :)
 
 
 
 
 
Vad heter ditt barn?
Eddie Emil Joakim Skogsberg (Emil från min bror och Joakim från sin pappa)
När var du beräknad att föda?
21 Mars :)
Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Nej, han föddes 6 dagar över tiden så den 27 Mars kom han :)
Hur stor var barnet vid födseln?
3760 gram och 50 cm lång :)
Hur lång tid tog förlossningen?
4 timmar och 15 minuter :D
Tog du någon smärtlindring?
Fick lustgas :)
Är du tillsammans med barnets pappa?
Självklart <3
Tog ni reda på könet?
Nej, ville ha det som en överaskning den här gången med :)
Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?
Jag var helt säker på kille den här gången med och jag hade rätt den här gången :D
Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Jag ville att han skulle heta Eddie redan innan men Jocke var mer inne på Kenny eller Jerry... Men sen började han gilla Eddie också :)
Hade du en svår graviditet?
Ja, jag hade väldigt högt blodtryck och fick inte göra så mycket :/
Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Nej, vi är nöjda med våra underbara små sötnosar <3
Har du fått några bristningar?
Tror jag fick en eller två nya med Eddie, men min mage var ju redan helt full med bristningar som jag fick med Molly :/
Var du nervös inför förlossningen?
Den här gången var jag inte något nervös, inte för att kissa heller ;)
Hade du några cravings?
Vindruvor :)
Hur reagerade du/ni när du plussade?
Vi blev jätte glada båda två :D Han var ju planerad :P
Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Kan jag ha vart i vecka 5 eller något sånt :)
Hur mycket gick du upp i vikt?
Kommer inte ihåg, men har för mig att jag inte gick upp så mycket :)
Hur länge ammade du?
3 dagar :P
Vem är barnet mest lik?
Han är jätte lik min bror så jag antar att han har lite mer från mig än Jocke :P
Vad är det bästa med att ha barn?
Allt <3
Vad är det sämsta med att ha barn?
Inget :) 
Är ditt barn döpt?
Japp det är han :)
Hur gammal är barnet nu?
Han blir 11 månader nu den 27:e :)
 
 
 
Älskar er mina underbara små busungar, skulle inte klara mig utan er <3
 
 
Mina ögonstenar 
<3

Vad folk tycker ^^
Postat av: alexandra

denna lista tjuvar jag av dig :)

Svar: Absolut :D
Elin Skogsberg

2013-03-06 @ 23:01:19
URL: http://aleexandraisabellasvensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0