fortsättning

Hej,hej!
 
 
 

Igårkväll så skrev jag ju till Arla om det där äckligt vidriga krypet som fanns i vårt mjölkpacket... I förmiddags så fick jag svar från dom om att dom tyckte det var bra att jag skickade in och berättade vad som hänt, och så frågade dom om jag hade föremålet kvar(jag skulle inte kalla det föremål utan det var ett vidrigt kryp :P). Skickade tillbaka och sa att jag hade sparat det. Så nu ska dom skicka hit en liten påse som jag kan lägga ner krypet i och skicka iväg det till dom, så att dom kan göra en analys :)

Tycker det var riktigt bra av dom att svara så pass snabbt och att dom faktiskt tar tag i problemet :D 
Så nu håller jag tummarna på att påsen kommer med posten imorgon så jag kan skicka iväg det där vidriga krypet från detta hem! Nej jag är inte rädd för kryp men det var inte sådär jätte mysigt att få den upphälld i sitt glas kan jag meddela!
 
Fortsättningen kommer när jag har fått mer svar från Arla :)


Idag har jag vart och handlat inför midsommar så nu är nästan allt klart... Glömde köpa hem filmjölk och majonäs men annars så var faktiskt allt med :)
Fick även med mig två filtar hem. Jag och Jocke fick en varsin av mamma förra sommaren, Jocke fick en benvit och jag en vinröd. Så idag köpte jag en rosa och en grön... Tänkte att Molly skulle få den rosa och Eddie den gröna, så när vi kom hem gav jag Molly den rosa och Eddie den gröna. Men det blev ett jäkla liv från båda två, för Eddie ville ha den rosa och Molly ville ha den gröna haha :P

Men nu är dom nöjda när dom har bytt filtar med varandra, tokungar :P



Vi har försökt få Eddie att sluta med vällingen. Så nu i ett par dagar har vi gett honom en liten slurk med vatten i flaskan ist för välling. Första dagen var han lite butter över att det vara var vatten i men sen gick det bra. Idag fick han ingen flaska alls och han somna helt utan problem :D Jag är så stolt över våran fina lilla pojk som börjar bli en stor pojk :D
När han är van vid att somna utan välling så ska vi även påbörja uppdrag sluta med napp :)

Hoppas han slutar med napp lika enkelt som Molly gjorde :)


Nu ska jag gå och byta om lite, för min älskade Joakim ringde och sa att han är på väg hem med ved. Så jag ska hjälpa honom att lasta av det :) 
Men ha en fortsatt trevlig kväll!

Puss & Kram
<3

Vad folk tycker ^^
Postat av: Evelina - mamma till lille Emil ♥

Men gud vilken jäkla tur du hade krypet kvar! Haha :D Säkert många som skulle slänga det direkt :)

Haha men vad söta, att dom ville ha filtarna tvärtom alltså :D <3<3

Svar: Bara jag som sparar sånt där i nödfall haha :PJa dom är helt galet söta dom där två :D <3
Elin Skogsberg

2013-06-19 @ 14:53:58
URL: http://fevelina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0