vardag

Hej,hej!
 
 
 

Idag har vi bara vart hemma hela dagen och busat :) Barnens nya favoritlek är när dom är pirater och jag krokodilen från peter pan som ska jaga dom :P Så det blir en hel del springande här hemma när vi leker det!

Efter lunchen så hoppade Eddie i säng en stund och han somnade faktiskt en liten stund idag, helt otroligt! Medan Eddie sov så hängde och vikte vi lite tvätt och sen satte vi oss ner och planerade vad vi skulle baka idag.

När Eddie vaknade så plockade vi fram allt inför baket. Molly bestämde att dom skulle baka maränger idag och så fick det blir. Jag har aldrig gjort det förut men det var inte särskilt svårt.
Molly ville ha chokladmaränger så hon slängde i lite kakao i smeten. Jag har ingen aning om hur dom smakar eftersom jag inte tycker om maränger så ville jag inte smaka. Det blir pappsen som får smaka när han kommer hem från jobbet.
Imorgon ville Molly baka mockarutor men jag vet inte riktigt om jag orkar baka mer nu :P Känns som att vi bara bakar hela tiden!


Hur som helst, när vi var klara med bakningen så dansade vi lite tills Mimmie kom hit. När Mimmie kom så började jag och Molly med maten medan Eddie fortsatte med sina bakåtvända burpees tillsammans med Mimmie.

När barnen var mätta och belåtna så var Mimmie tvungen att åka hem för hon var helt slut efter jobbdagen.
Så vi gick direkt in till badrummet och borstade tänderna på Eddie och sen åkte han raka vägen ner i säng och somnade som en stock såklart.
Molly och jag plockade undan i köket innan vi satte oss ner i soffan och kollade lite på Disner Junior :)

Nu sover hon också sen 1 timme tillbaka så jag sitter bara här i min ensamhet och tar det lugnt. Känner att förkylningen börjar komma tillbaka. Men det gick ju bra att intala sig själv att jag inte tänkte bli sjuk förra gången så jag kör på samma den här gången också.


Nej, nu ska jag gå och göra mig en kopp te och sen mysa ner mig i soffan och innvänta svenska hollywood fruar :)

Ha en trevlig kväll alla fina!
Puss & Kram

Vad folk tycker ^^

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0