lite irriterad på kvällskvisten

Hej,hej!
 
 
 

Tänkte att jag hoppar in här på blogger och skriver ist för att sitta och skriva i en tråd på facebook som gjorde mig sjukt irriterad!

Dom började prata om amning. Jag tycker det är så fel att alla som ammar tror sig ha all rätt i världen att slänga fram sitt bröst hur som helst. Det är klart att man ska få amma sitt barn vart som helst, det säger jag inget om... Men man kan faktiskt sköta amningen lite snyggt och diskret. 
Varför ska alla runt omkring bara acceptera att det hänger tuttar överallt medan dom som ammar får klampa på hur dom vill?
Nej fyfan säger jag bara till så trågsynta människor. Man kan faktiskt visa respekt åt BÅDA hållen, det funkar fin fint!
Sen sitter några och skyller på att det är svårt att vara diskret om man har stora bröst, det är ju bara sktisnack! Jag har stora bröst och jag lyckades amma hur diskret som helst utan problem!

Så dom som inte kan respektera dom som ammar diskret kan stanna hemma  och dom som inte kan respektera att inte alla vill se folks bröst och amma diskret ist kan hålla sig till amningsrum eller stanna hemma dom också!

Nu slutar jag skriva om det där för jag blir bara mer och mer irriterad känner jag!



Idag har jag vart iväg med mamma och jobbat en sväng, blev dock bara 2 timmars jobb idag. Så jag hängde med ut till mamma och tog mig en kopp kaffe med henne innan jag skulle röra mig in mot stan för att hämta barnen på dagis.
När jag hade hämtat barnen på dagis så hann jag bara köra några meter därifrån när jag kom på att jag hade glömt min laddare till telefonen ute hos mamma.. Så ja det blev bara att åka ut till mamma för att hämta den (vi har ingen hemtelefon hemma så jag måste ha min mobil igång). När vi kom till mamma så ville såklart Molly och Eddie hoppa ut och busa med mormor ett tag, så vi blev kvar i 1 timme ungefär. 
Så det blev lite onödigt körande idag känner jag!

När vi väl kom hem så började jag med maten direkt, det blev lax och ärter i ugn med potatis till det :)
Barnen älskade det och Eddie somnade som en stock direkt efter maten.
Molly och jag myste ner oss i soffan framför disneyjunior för att lugna ner oss innan hon skulle sova :)

När Molly hade somnat så la jag mig i soffan och kollade djurakuten, idol och svenska hollywoodfruar, med andra ord en helt okej dag :D

Nu är min fina älskling hemma så han sitter här och sällskapar mig haha :)

Nej nu ska jag ta och avsluta här och prata med Evve och Joakim :D
Puss och Kram

<3
 
 
 

Vad folk tycker ^^
Postat av: Sara

Eller så kan folk som är rädda för bröst välja att titta bort. Det är ju inte som att man ser speciellt mycket av bröstet. Inte mer än på folk som går med urringat.

Svar: Som sagt man ser inte mycket av bröstet om man ammar diskret precis som jag skrev. Respekt åt båda håller måste det vara! Ammar man diskret får man amma var som helst tycker jag men om man ska slänga fram hela bröstet och vifta med dom för att jävlas så kan dom stanna hemma eller hålla sig till amningsrum :)
Elin Skogsberg

2013-09-11 @ 13:20:48
URL: http://jagoverlevde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0