Otur gånger tusen!

Hej,hej!
 
 
 

Dagen startade jag klockan 05:15 idag eftersom jag skulle vara på friskis kl 06:20 för att öppna. Vägen till friskis gick bra och det gick bra att värda idag :)

När jag var klar där så åkte jag till mamma för att byta tillbaka till våran bil som jag inte tycker så värst mycket om idag!
När jag hade hämtat bilen så åkte jag vidare mot Linn och Ello för att umgås med dom :)
Hade en trevlig dag med dom såklart <3

När det var dags att hämta barnen så åkte Linn och Ello för att hämta Thyra och jag vandrade mot bilen för att hämta mina småttingar. Jag startar bilen på parkeringen och backar ut det sådär lagom så att den verkligen stod i vägen!!!!! Då dör bilhevetet och den hade inga planer på att starta direkt.
Stannade ett par killar som skulle in och jobba där och frågade om jag behövde hjälp, men jag sa nej tack eftersom den brukar krångla lite med starten (jag visste inte att den skulle krångla lite extra idag). När jag hade försökt starta skiten i 20 minuter så kom en av killarna tillbaka och frågade om jag ville ha hjälp att starta bilen, men han fick inte heller igång den. Så då hjälpte han mig att putta tillbaka bilen till parkeringsplatsen, så ett stort tack till honom!

Jag ringer till Jockes mobil som såklart är död... Så då ringer jag till Arver ist men där var det bara upptagen såklart!!!
Så då ringer jag till Andreas som jobbar med Jocke, och han svarade som tur är. Så jag fick tag på Jocke och då var jag fan inte långt ifrån att börja grina kan jag meddela!
Han kunde inte komma ifrån direkt, så jag låste biljäveln och började vandra mot Arver. På vägen ringde jag till dagis och förklarade läget och sa att jag blir lite sen. 
När jag hade kommit halvvägs så plockade Jocke upp mig. Vi åkte tillbaka och så tog den en jäkla tid tills vi äntligen fick igång aset till bil!
Jag fick köra bilen mot min vilja till Arver och den dog ett ex antal gånger på vägen dit. Jag var lite smått irriterad när jag kom fram till Arver kan jag meddela!
Ringde mamma när jag kom dit för att kolla om hon kunde plocka upp mig, så hon hoppade in i bilen och kom och hämtade mig. Plockade in stolarna i bilen och när jag hade fått in dom så ramlade jag självklart ut ur bilen på backen och blev helt svart på mina kläder!
En mycket upprörd Elin kunde inte göra annat än att börja skratta!

När vi kommer till dagis så blev jag iaf på bättre humör eftersom jag fick krama om mina underbara ungar <3

När vi hade fått in dom i bilen så bestämde jag mig för att sova ute hos mamma för jag var för arg för att kunna sitta ensam hemma hela kvällen!
Men vi åkte hem för att ge katterna mat, rensa kattlådan och hämta lite kläder. När vi åkte därifrån så stannade vi lite snabbt så jag kunde springa in och köpa en mjölk till maten, sen åkte vi vidare till Arver igen för att lämna kortet till Jocke.

När vi kom  hem till mamma så hade jag äntligen lyckats lugna ner mig. Tänkte då att jag skulle skrapa en trisslott som jag hade tagit med mig hemifrån, vilket självklart bara var en nitlott med min tur!

Efter det så plockade vi fram grejerna till maten och då visade det sig att mjölkpaketet jag hade köpt läckte såklart!!!! Då bröt jag ihop igen. Satte mig och kollade på tv en stund medan mamma och barnen käkade. 
Så min dag har bestått av för mycket otur tycker jag. Imorgon vill jag ha en bra dag, det tycker jag faktiskt att jag är värd efter den här skitdagen!

Så nu sitter jag bara här och tycker synd om mig själv!

Ska prata med min fina Evve nu så jag blir på bättre humör och invänta min älskling! Hoppas ni alla har haft en mycket mycket bättre dag än mig.
Puss & Kram
<3

Vad folk tycker ^^
Postat av: Evelina - mamma till lille Emil ♥

Imorgon blir en bättre dag :D

Svar: Den kan inte bli värre än idag iaf :P <3
Elin Skogsberg

2013-09-17 @ 22:42:46
URL: http://fevelina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0