Potatis & morötter

Hej,hej!

Ja idag har det väl inte hänt något specellt faktiskt. Ska försöka knåpa ihop något för Evves skull ;)

Jag var iväg och jobbade en väldigt kort stund idag, sen blev det att åka hem för att skriva ihop en matlista så jag skulle kunna åka och handla. Jag kan ju meddela att det gick mindre bra att skriva den där jäkla listan, så jag åkte iväg och köpte det vi verkligen behövde för idag och började lite lätt på listan ikväll istället. Jocke får ta och fylla i resten för min fantasi tog slut :P


När jag var klar i affären så åkte jag till dagis och hämta upp mina små sötnosar lite tidigare :D  
Meningen var att vi skulle åka ut till mamma efter dagis för mormor och morfar skulle komma ut dit och visa sin nya bil... Men mormor ringde när jag var på väg ut till mamma och sa att dom inte fick hämta sin bil idag.
Men eftersom dom hade lovat Molly att dom skulle komma ut och fira nya bilen med en tårta så bjöd dom över oss dit istället och mamma köpte med sig en tårta och kom över till dom också!
Så Molly blev nökd iaf :)
Mormor och morfar väl väl mindre nöjda eftersom dom inte fick hämta sin bil idag trots att det var bestämt. Men,men går det som planerat den här gången så får dom hämta hem sin bil imorgon. Jag vet inte om jag har några större förhoppningar på dom nu när dom redan har gjort såhär. 
Jag håller iaf tummarna på att dom får hämta ut den imorgon så dom har något att åka med!



När vi hade fikat klart hos mormor och morfar så åkte vi hem och började med maten. Barnen fick sina efterlängtade pannkakor idag och jag fixade lite annan mat för mamma skulle komma förbi och käka!
Jag slog till på potatis och morötter i ugn, det blev dock mest morötter för jag hade bara en potatis hemma tydligen. Inget mig emot eftersom jag älskar morötter!
Till det så stekte jag kyckling som sen fick ligga i ugnen medan vi väntade in potatisen och morötterna.
Till det gjorde jag även en sås med champinjoner, broccoli och purjolök i! Jag kan meddela er alla att det blev extremt gott :D 


Efter maten så åkte mamma hem och jag slängde mig ner på soffan och glodde på tv :)
Ja så det är väl vad som har hänt under dagen :D 

Men nu har jag faktiskt inget mer att skriva om så ni får nöja er med det här :)
Ha en fortsatt trevlig kväll!

Pussen

Vad folk tycker ^^
Postat av: Evelina - mamma till Emil&Ellie ♥

En fråga bara, hur kommer det sig att man har EN stackars liten potatis kvar? Man lämnar väl aldrig EN stackars liten potatis kvar?????

Svar: Nej, det som är så konstigt... jag brukar inte klara av att lämna EN!! Men jag måste ju ha råkat göra det, måste ha vart väldigt förvirrad den dagen :O
Elin Skogsberg

2015-02-25 @ 23:01:37
URL: http://fevelina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0